دیجیتال مارکتینگ

فایده دیجیتال مارکتینگ چیست | 5 توصیه کاربردی

فایده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

روش‌های زیادی برای ورود به کمپین بازاریابی دیجیتال وجود دارد. شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای در حوزه بازاریابی دیجیتال، طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها و کانال‌ها را در اختیار دارید که می‌توانید برای ارتباط با مخاطبان خود، از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی، کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شامل چند مرحله دقیق هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

فایده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فایده دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تعریف اهداف دیجیتال مارکتینگ

این حوزه، یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان است که اهمیت بسیاری نیز دارد. زمانی که شما یک کمپین بازاریابی تعریف شده راه می‌اندازید، در اصل به گسترش و توسعه کسب و کارتان می‌پردازید و به راحتی می‌توانید راه‌های پیشرفت خود را مدیریت نمایید. با این کار به راحتی می‌توانید نظر مخاطبین هدف خود را جلب نموده و با آن‌ها ارتباط بگیرید. با داشتن یک استراتژی مشخص‌،‌ قادر خواهید بود رشد خود را به صورت مداوم مدیریت نمایید.

دیجیتال مارکتینگ اهداف مهمی از جمله: پیدا کردن مشتریان بالفعل و واقعی، کوتاه کردن زمان بازگشت سرمایه، برندسازی و غیره را دنبال می کند. شما به عنوان صاحب کسب و کار در ابتدا باید هدف نهایی خود را تعیین و آن‌ها را به اهداف کوتاه مدت‌تر تقلیل دهید، سپس بررسی داشته باشید که فایده دیجیتال مارکتینگ چیست و چطور می‌تواند به تحقق این اهداف کمک کند.

شناسایی مخاطب هدف دیجیتال مارکتینگ

در حوزه رسانه و بازار کسب و کار، مخاطبین به دسته و گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که اطلاعات مفیدی در این‌باره، به زودی از سوی تیم دیجیتال مارکتینگ‌ برتر ارائه خواهد شد.

اما پیش از اینکه بخواهید وارد حوزه بازاریابی دیجیتال شوید‌، باید ابتدا تعریف مشخصی از مخاطب هدف خود داشته باشید و بعد بدانید چه استراتژی‌ها‌یی برای جلب نظر او لازم است. به طور کلی مخاطب هدف به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که به خدمات شما نیاز دارند و یا حداقل به آن علاقمند هستند. شما با در نظر گرفتن خواسته‌ها‌ی آنان و جلب رضایتشان‌، قادر خواهید بود به راحتی مخاطبینتان را به مشتری خود تبدیل نمایید.

شناسایی مخاطب هدف دیجیتال مارکتینگ

شناسایی مخاطب هدف دیجیتال مارکتینگ

پیدا کردن بهترین استراتژی‌ها‌ در بازاریابی

زمانی که مخاطبین خود را شناختید‌، نوبت به تصمیم‌گیری می‌رسد. شما باید بتوانید خواسته‌ها‌ی افراد را شناخته و با توجه به نیاز و سلیقه‌ای که دارند‌، به معرفی خدمات و یا محصولاتتان بپردازید. بعد از این کار باید با استراتژی‌ها‌ و راه‌ها‌ی به روز‌، سعی در جلب نظر افراد نمایید. اگر راه‌ها‌ی نادرست و قدیمی‌ را پیش بگیرید‌،‌ قطعا نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت.

همچنین شما باید بازه سنی‌، سلیقه‌، علایق و بسیاری از ویژگی‌ها‌ی دیگر مخاطبین هدف خود را مورد بررسی قرار دهید و بتوانید همه مراحل را بر این اساس برنامه ریزی نمایید.

استراتژی‌های کسب و کار دیجیتال به شدت متنوع و متفاوت هستند. ابزارهایی که برای پیش‌رویی این استراتژی‌ها نیز استفاده می‌شود هم مختلف‌اند. جهت بررسی دقیق‌تر این ابزارها‌، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه بفرمایید. با تحلیل این ابزارها می‌توانید متوجه شوید که، فایده دیجیتال مارکتینگ چیست و سپس استراتژی متناسب با کسب و کار خود را تبیین نمایید.

بهینه‌سازی محتوای سایت

یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتال، SEO یا بهینه‌سازی وب‌سایت تجاریست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقاله سئو را مطالعه نمایید.

بهینه سازی سایت از کار‌ها‌ی بسیار واجبی است که جهت تحقق دیجیتال مارکتینگ، باید حتما انجام شود. شما با استمرار در آن می‌توانید موفقیت خود را قطعی نمایید. ابتدا باید بتوانید کارایی سایت و مقالات را تحلیل کرده و کیفیت محتوا‌ها‌ی مورد نظر را بررسی نمایید. محتواگذاری و بهینه‌سازی آن می‌تواند توسط سایت‌ها‌ مورد استقبال قرار بگیرد و نظر مخاطبین را نیز جلب کند.

کمپین‌سازی

شما با زدن کمپین‌ها‌ی تبلیغاتی و انتخاب تبلیغات درست و اصولی‌، قادر خواهید بود به راحتی برند خود را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها‌ معرفی کنید و از رقبا جلو بزنید. این راه به شما کمک می‌کند تا تشخیص بهتری داشته باشید و راه موفقیت را راحت‌تر طی کنید. تیم دیجیتال مارکتینگ، به زودی اطلاعاتی در این رابطه در اختیار مخاطبین عزیز، قرار خواهد داد.

بازاریابی دیجیتال چند کاناله

بازاریابی دیجیتال چند کاناله

6 فایده دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارد. ما در ادامه این مقاله به برخی از مهم‌ترین فواید آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با مقوله دیجیتال مارکتینگ، پیشنهاد می کنیم مقاله دیجیتال مارکتینگ را بررسی نمایید.

  • قابلیت شخصی سازی

امروزه اکثر مخاطبین و مشتریان، تمایل به دریافت اطلاعات، خدمات و محصولاتی دارند که بنا به نیازشان طراحی و تولید شده باشند. شاید در بازاریابی سنتی اجرای چنین موردی به هیچ عنوان امکان پذیر نبود، اما با کمک بازاریابی دیجیتال این امکان به راحتی و با ابزارهای متفاوت و نوینی فراهم می‌شود.

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می‌توان علایق و خواسته‌های مشتری را مورد ارزیابی قرار داد و بر آن اساس اطلاعات را در اختیار او گذاشت. از طرفی از اطلاعات به دست آمده در تولید و ارائه خدمات نیز می‌توان استفاده کرد.

  • پیدا کردن مخاطب و مشتری بیشتر

از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت و یک شبکه جهانی پیاده سازی می‌شود، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را در بر می‌گیرد و شما می‌توانید پیامتان را به افراد بیشتری انتقال دهید. در واقع وقتی مخاطبین شما تعداد بیشتری از افراد باشند، محصول و خدمات شما به مشتریان بیشتری عرضه خواهد شد.

  • مخاطبان دقیق‌تر هدف گیری می شوند

وقتی که از تبلیغات سنتی استفاده می‌کنید، به طور حتم نمی‌توانید مطمئن بازخورد مثبت مخاطبان باشید. درواقع، انبوهی از مخاطبینی که تبلیغات شما را دریافت می‌کنند، عملا فقط در حد مخاطب باقی می‌مانند و به مشتری تبدیل نمی‌شوند. اما زمانی که از طریق دیجیتال مارکتینگ اقدام به بازاریابی و تبلیغات می‌کنید، اطمینان خواهید داشت که مخاطبان واقعی محصول و خدماتتان شما را دنبال می‌کنند. این مسئله نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش داده و به سوددهی شما کمک خواهد کرد.

وقتی از تبلیغات دیجیتال، تبلیغات کلیکی و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرید، با توجه به استراتژی تجاری و در نظر گرفتن بودجه و زمان، مخاطبین واقعی را مورد هدف پیام خود قرار می‌دهید و از این طریق ضمن صرفه‌جویی در انرژی، زمان و پول، محصولات و خدمات خود را به کمک بهترین کانال ارتباطی، در معرض عرضه به مخاطب می‌گذارید.

  • پیاده‌سازی و بهینه‌سازی آسان

شما در دیجیتال مارکتینگ دستتان برای صحیح و خطا کردن باز است. اگر روشی نتیجه بخش نبود، فورا می توانید از راه دیگری اقدام کرده و اصطلاحا روی روش متفاوت دیگری سوئیچ کنید. مدت زمانی که شما تصمیم به استفاده از بازاریابی دیجیتال می گیرید تا زمانی که به نتیجه برسید، فاصله کوتاهی است و نسبت به بازاریابی سنتی دردسر کمتری برای اجرا و پیاده‌سازی دارد.

شما خیلی راحت می‌توانید با طراحی و توسعه یک وب سایت کاری، به درآمد زایی برسید و از هزینه هنگفت تبلیغات و معرفی خود در فضای حقیقی بپرهیزید.

برای پیشبرد وب‌سایتتان فقط کافیست از یک متخصص سئو کمک بگیرید. خیلی زود در حوزه کاریتان شناخته شده و مخاطبین بیشتری جذب خواهید نمود.

  • هزینه اجرا و پیاده‌سازی پایین‌تر

یک برند اگر قصد مطرح شدن در دنیای واقعی را داشته باشد، باید جهت تبلیغات و بازاریابی هزینه زیادی پرداخت کند. این هزینه فقط صرفا به پرداخت پول تبلیغات ختم نمی‌شود. صرف زمان و جذب نیروی انسانی مورد نیاز جهت انجام بازاریابی سنتی نیز، برای آن مجموعه هزینه بردار خواهد بود. اما در دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، سرعت انجام بازاریابی بالاتر خواهد بود و آن برند زودتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

  • رقابت بیشتر و برابری در آن

در بازاریابی سنتی، بنا به قدرت مالی یک کسب و کار و همین‌طور موقعیت جغرافیایی و عوامل جامعه‌شناختی، شرایط بازاریابی و تبلیغاتی متفاوت خواهد بود. تصور کنید در کشور ما، شخصی تمایل به ایجاد کسب و کار در شهر کوچک خود را داشته باشد. قطعا با تاثیر برخی از عوامل یاد شده، شانس کمتری نسبت به کسب و کار مشابه خود در شهر تهران خواهد داشت. اما وقتی تجارت به بستر دیجیتال منتقل شود، دیگر مهم نیست جمعیت شهر سکونت شخص چه میزان است، یا در کجا فعالیت می‌کند. به همان میزان که یک کسب و کار در شهر تهران شانس دیده شدن دارد، همان قدر هم کسب و کارهای شهرهای کوچک دیده خواهند شد.

در دیجیتال مارکتینگ دیگر عواملی که مانع رشد یک برند بودند، تاثیری نداشته و صاحبان کسب و کار را وارد دنیای بزرگ‌تری برای معرفی خدمات و محصولاتشان می‌کند.

6 فایده دیجیتال مارکتینگ

6 فایده دیجیتال مارکتینگ

جمع بندی

اکنون که پی بردید، فایده دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند‌،‌ حتما تایید می‌کنید که یکی از مهم‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها‌ی رسیدن به موفقیت در زمینه‌ها‌ی تجارت دیجیتال، کار کردن روی این جنبه از بازاریابی می‌باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم برای تحقق اهداف کاری خود، فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال را مدنظر قرار دهید. شما برای انجام این کار می‌توانید از مجموعه‌های متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. در خصوص پیاده‌سازی و اجرای بازاریابی به صورت دیجیتال، تیم دیجیتال مارکتینگ برتر در کنار شما خواهد بود.

مطالب مرتبط

4 نظر در “فایده دیجیتال مارکتینگ چیست | 5 توصیه کاربردی

  1. ملیکا رزاقی گفت:

    مقداری سرمایه که برای دیجیتال مارکتینگ ارزش دارد مارا به سود می رساند؟

    1. امیرمهدی سوهانی گفت:

      سلام بله

  2. کیمیا مولایی گفت:

    کمپین‌سازی به چه صورت هستش؟

    1. امیرمهدی سوهانی گفت:

      شما با زدن کمپین‌ها‌ی تبلیغاتی و انتخاب تبلیغات درست و اصولی‌، قادر خواهید بود به راحتی برند خود را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها‌ معرفی کنید و از رقبا جلو بزنید. این راه به شما کمک می‌کند تا تشخیص بهتری داشته باشید و راه موفقیت را راحت‌تر طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *