دیجیتال مارکتینگ

سئو

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  بوده و به معنای بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است. در بهینه سازی یک وب سایت، اقداماتی پیوسته جهت کسب رتبه ای خوب از گوگل در کلمه های کلیدی هدف انجام می گیرد.

سئو

سئو  یا Search Engine Optimization  همان عاملی است که موجب دیده شدن سایت شما می شود. در واقع پس از راه اندازی و طراحی سایت با انجام اقدامات بهینه سازی شاهد بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهید بود. برخی از سئوکاران حرفه ای سایت بهینه سازی نشده را در حکم انسان گیر افتاده در دل چاه می دانند. این فرد مدام فریاد می زند و درخواست کمک می کند اما صدای او به جایی نمی رسد.

با این تفاسیر چنانچه پس از طراحی سایت به فکر بهینه سازی آن از نظر سئو نباشید؛ بازدید چندانی از وب سایت شما صورت نخواهد گرفت. بهینه سازی برای موتورهای جستجو در حقیقت شامل یک سری تاکتیک ها و دستورالعمل ها است؛ این تاکتیک ها موجب بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل می شوند.

در ادامه نیز افزایش بازدید از سایت و هدایت ترافیک بیشتر به آن صورت می گیرد. بهینه سازی سایت موضوعی کاملاً تخصصی است که باید انجام آن را از کارشناسان این حیطه بخواهید. از این رو تیم سئوکاران دیجیتال مارکتینگ برتر انواع خدمات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

سئو

سئو

قیمت سئو و بهینه سازی سایت در تهران کرج

قیمت سئو و بهینه سازی سایت بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت می باشد؛ یعنی فاکتورهایی همچون موارد زیر:

  • نوع سایت
  • اندازه و ابعاد سایت (تعداد صفحات و محصولات)
  • فوریت پروژه یا همان مدت زمان رسیدن به نتیجه دلخواه (هرچه سریع تر بخواهید در نتایج جستجوی گوگل بالا بیایید طبیعتاً نیازمند صرف هزینه بیشتری نیز خواهید بود.)
  • آنالیز سایت
  • کلمه های کلیدی هدف و میزان سختی آنها
  • کسب رتبه برتر
  • قرارداد پشتیبانی
  • موقعیت کسب و کار (به لحاظ نیاز یا عدم نیاز به سئوی محلی)
  • میزان رقابت در آن حیطه کاری و آنالیز رقبا
  • وضعیت فنی سایت و پلتفرم استفاده شده
  • تولید محتوا (نیاز به تولید محتوا برای سایت)
  • کمپین لینک سازی (نیاز به انتشار ریپورتاژ آگهی)

از اینها گذشته در تعیین قیمت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از 4 روش  زیر را مورد استفاده قرار می دهند:

  •  ساعتی
  •  پروژه ای
  •  بر اساس کلمه های کلیدی
  •  ماهانه

روی هم رفته با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ برتر در زمینه بهینه سازی سایت، قیمت سئو در تهران و کرج و سایر شهرها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به منظور حصول اطمینان از کیفیت عملکرد این شرکت نیز همواره می توانید از طریق وب سایت ما به مشاهده نمونه کارها و میزان رضایت مشتری های قبلی بپردازید.

به این ترتیب بهترین و حرفه ای ترین افراد در زمینه بهینه سازی سایت برای موتور جستجو در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

 11 ترند سئو در سال 2022

با شروع سال جدید میلادی شاهد رونمایی گوگل از الگوریتم های جدیدش بوده ایم. پس از مطالعه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برتر بر این ترندها، دریافته ایم که تمرکز گوگل روی بازاریابی Holestic یا جامع نگر قرار گرفته است. در واقع این طور برداشت می شود که سئو داخلی و مخصوصاً سطح کیفی محتواها از اهمیت بیشتری نزد این موتور جستجو برخوردار می باشد.

11 ترند سئو در سال 2022 به شرح زیر است:

  • محتوای دقیق و عمیق
  • قدرتمند تر شدن الگوریتم EAT
  • پر رنگ تر شدن فناوری AR
  • استفاده بیشتر از هوش مصنوعی
  • سرچ صوتی
  • بهینه سازی سایت برای افراد کم توان
  • افزایش رقابت به لحاظ سرعت
  • بهینه سازی برای موبایل
  • افزایش بازدید از محتواهای بصری
  • لینک سازی اصولی و اخلاقی
  • بازنشر و ویرایش محتواهای قدیمی

محتوای دقیق و عمیق

با توجه به این که گوگل در هر بروزرسانی به دنبال کسب درک عمیقی از نیازهای کاربران است؛ در نتیجه هرچه محتواهای مفیدتر و البته طولانی تری را تولید و منتشر کنید طبیعی است که نزد گوگل عزیزتر خواهید شد.

قدرتمند تر شدن الگوریتم EAT

همانطور که ملاحظه کردید طبق ترندهای سئو در سال 2022 شاهد قدرت یابی مجدد الگوریتم EAT خواهید بود. چنانچه می خواهید توجه EAT را به وب سایت خود جلب کنید؛ کافی است میزان تعامل با کاربران را افزایش دهید.

 

پر رنگ تر شدن فناوری AR

پر رنگ تر شدن فناوری AR یکی دیگر از ترندهای سئو در سال نوی میلادی می باشد. در واقع این فناوری به مشتری فرصتی می دهد تا پیش از خرید به مشاهده و بررسی همه جانبه از محصول مورد نظرش بپردازد. با این حساب اگر می خواهید از این ترند عقب نمانید حتماً به فکر پیاده سازی این تکنولوژی در کسب و کار خود باشید.

استفاده بیشتر از هوش مصنوعی

به طور روز افزون شاهد پیشرفت هوش مصنوعی آن هم با سرعت بالایی هستیم. از آن سو الگوریتم MUM مسئولیت درک عمیق را بر عهده دارد؛ یعنی محتواها را به طور عمیق مورد پردازش قرار می دهد. با این تفاسیر برای موفقیت در کسب و کارتان باید اطلاعات و دانش خود را در زمینه هوش مصنوعی بروز نگه دارید.

سرچ صوتی

جستجوی صوتی گوگل یکی از ترندهای سال جدید است که در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. از این رو توصیه می کنیم در انتخاب کلمه های کلیدی خود دقت بیشتری به خرج دهید. به طوری که پس از سرچ صوتی آن کلمه نیز سایت شما در رتبه اول گوگل به نمایش در بیاید.

بهینه سازی سایت برای افراد کم توان

با توجه به ارزش و اهمیتی که گوگل برای کلیه مخاطبینش به خصوص افراد کم توان قائل است؛ در نتیجه شما نیز به عنوان دارنده یک وب سایت اینترنتی باید به بهینه سازی سایت خود برای افراد کم توان بپردازید.

افزایش رقابت به لحاظ سرعت

سابق بر اینها سرعت سایت در دستگاه های کامپیوتر و لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار بود. در ترند جدید گوگل می بینید که این سرعت در موبایل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که رقابت شدیدی میان سایت های مختلف بر سر این موضوع وجود دارد.

بنابراین زمان آن رسیده که سایت خود را در موبایل و تبلت نیز بهینه سازی نموده و سرعت آن را افزایش دهید. در غیر این صورت رقبا از شما پیش خواهند گرفت.

بهینه سازی برای موبایل

بهینه سازی موبایل و موبایل فرندلی ترندی مرتبط با ترند قبلی می باشد. به خصوص که امروزه مردم بیشتر به جستجو با موبایل می پردازند تا دسکتاپ! با این اوصاف طبیعی است که این موضوع مورد توجه موتور جستجوی گوگل نیز قرار بگیرد.

افزایش بازدید از محتواهای بصری

اگرچه محتوای متنی همچنان حرف های زیادی برای گفتن دارد اما به طور فعلی انواع محتوای ویدیویی برای مردم جذاب تر است. با توجه این که اولویت اول گوگل نیز جلب رضایت کاربران می باشد در نتیجه به محتواهای بصری اهمیت بیشتری می دهد. با این حساب منطقی است که از سایت های تولید و منتشر کننده محتوای ویدیویی حمایت بیشتری نماید.

لینک سازی اصولی و اخلاقی

لازم به تذکر است حساسیت و سختگیری های موتور جستجوی گوگل نسبت به لینک دهی ها روز به روز بیشتر می شود؛ بنابراین زمان آن رسیده که صاحبان وب سایت های اینترنتی به فکر بهبود بخشیدن به استراتژی لینک دهی خود باشند. در این راستا هرچه لینک سازی را به صورت اصولی و اخلاقی تری انجام دهید طبیعتاً از شانس موفقیت بیشتری برخوردار خواهید شد.

بازنشر و ویرایش محتواهای قدیمی

از قدیم گفته اند هر شکست مقدمه یک پیروزی است! البته که طبق ترند جدید بهینه سازی سایت این موضوع در مورد محتواهای قدیمی نیز صدق می کند. همین حالا به سراغ محتواهای خاک خورده ای بروید که استقبال چندانی از آنها نشده است. دستی به سر و رویشان بکشید و از آنها به طور هوشمندانه جهت پیشرفت و رشد وب سایتتان استفاده نمایید.

1 سوال مهم : اهمیت سئو در چیست؟

با توجه به این که به طور روزشمار شاهد افزایش کاربران در فضای اینترنتی هستیم؛ به طوری که غالب افراد در گوگل به جستجوی پاسخی برای نیازهایشان هستند؛ در نتیجه هر کسب و کاری باید در فضای اینترنت حضور داشته باشد.

 این حضور نیز از طریق راه اندازی و طراحی سایت انجام می گیرد. منتها یک سایت هرچقدر هم که حرفه ای و زیبا طراحی شود؛ مادامی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد آنچنان که باید برای کاربران به نمایش در نخواهد آمد.

انواع سئو سایت

از این رو موفقیت یک سایت در گروی بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو است. بهینه سازی یک سایت را می توان با 3 روش مختلف زیر انجام داد:

  • سئو کلاه سفید (عملیاتی کاملاً قانونی)
  • سئو کلاه سیاه (عملیاتی خلافکارانه)
  • سئو کلاه خاکستری (عملیاتی سالم با کمی تخلف)

سئو کلاه سفید

همان طور که گفته شد بهینه سازی یک سایت به روش های مختلفی امکان پذیر است؛ که اصولی ترین آنها سئوی کلاه سفید نام دارد. منظور از این نوع بهینه سازی بکارگیری تکنیک هایی متناسب با قوانین موتورهای جستجو برای بهبود رتبه سایت است. اینگونه رتبه یک سایت به طور طبیعی و به مرور زمان در صفحه نتایج گوگل بهبود خواهد یافت.

سئوی کلاه سفید یکی از بهترین و مناسب ترین روش های بهینه سازی سایت محسوب می شود. این روش بهینه سازی باید در مدت زمانی مشخص و پیوسته انجام بگیرد. با کار کردن دائمی روی سئوی کلاه سفید قادر به جلب اعتماد گوگل خواهید شد. در نتیجه آن نیز سایت شما جایگاه بهتری در نتایج این موتور جستجو کسب خواهد کرد.

سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه نقطه مقابل  کلاه سفید محسوب می شود. در این روش بهینه سازی، موتور جستجو فریب داده شده و با دست گذاشتن روی نقاط ضعف اش براحتی قادر به دور زدن قوانین آن خواهید شد. طبیعتاً یک چنین اقدامی سریعاً شما را به نتیجه دلخواهتان یعنی جایگاهی بالا در نتایج جستجو می رساند.

اما تاثیر سئو کلاه سیاه موقت بوده و سایت خاطی در زمانی کوتاه توسط گوگل شناسایی خواهد شد. پس از آن است که باید خودتان را برای جریمه گوگل آماده کنید و بهای دور زدن قوانین این موتور جستجو را بپردازید!

توجه داشته باشید گوگل به طور مداوم آپدیت شده و الگوریتم های جدید را ارائه می نماید؛ در نتیجه این ماه همیشه پشت ابر نمانده و دیر یا زود دستتان برای گوگل رو خواهد شد! با این تفاسیر برای این که چند روزی رتبه اول نتایج جستجو را کسب کنید؛ بهای سنگینی یعنی حذف کلی از صفحه وب را باید بپردازید.

سئو کلاه خاکستری

سومین روش بهینه سازی سایت استفاده از تکنیک سئو کلاه خاکستری است. این شیوه اگرچه با استفاده از تکنیک های قانونی انجام نمی شود اما به اندازه سئو کلاه خاکستری بر خلاف قوانین نمی باشد. بگذارید این طور بگوییم گوگل حساسیت کمتری روی سئوی کلاه خاکستری دارد به طوری که اغلب متوجه پیاده سازی آن روی یک سایت نخواهد شد.

یکی از رایج ترین کارهایی که تحت عنوان سئو کلاه خاکستری انجام می شود ایجاد تعداد زیادی صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی است. اغلب سئوکاران اقدام به ساخت حجم زیادی از صفحه های فیک در اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیس بوک، گوگل پلاس و… می کنند.

سپس از این صفحات به سایت خود لینک می دهند. طبیعتاً گوگل توانایی تشخیص فیک بودن این صفحات را نخواهد داشت. در نتیجه اینگونه فیدبک های خوبی دریافت خواهید کرد.

ناگفته نماند در حال حاضر گوگل نمی تواند تشخیص دهد که این صفحات به یک فرد واقعی تعلق ندارد؛ اما هیچ بعید نیست که در آینده به این موضوع پی ببرد و جریمه های سختی برای سئوکاران کلاه خاکستری در نظر بگیرد!

3 گام اصلی در بهینه سازی سایت

صرف نظر از این که کدام روش بهینه سازی را انتخاب کرده اید برای بهینه سازی سایت باید 3 گام اصلی زیر را انجام دهید:

  • سئوی تکنیکال Technical SEO
  • سئوی داخلی On Page SEO
  • سئوی خارجی Off Page SEO

سئوی تکنیکال و فنی

منظور از سئوی تکنیکال این است که جنبه های فنی و تکنیکی سایت را بهبود دهید تا به واسطه آن شاهد افزایش رتبه صفحات سایت در نتایج جستجو باشید. در واقع سئو تکنیکال به موتورهای جستجو برای دسترسی به وب سایت شما و تجزیه و تحلیل آن کمک می کند.

سئوی داخلی On Page SEO

سئوی داخلی یا On Page SEO شامل تولید و انتشار محتوای با کیفیت و مرتبط است؛ یعنی محتوایی که از نظر عنوان، تگ ها و حتی تصاویر بهینه سازی شده باشد. با انجام سئو داخلی روی سایت، آن را به مکانی با ارزش و کاربردی برای کاربران تبدیل خواهید کرد.

سئوی خارجی Off Page SEO

در تعریف سئو خارجی یا Off Page SEO باید بگوییم به معنای اقداماتی است که خارج از وب سایت و با هدف ارتقای رتبه صفحات نزد موتورهای جستجو انجام می شود. از جمله اقدامات مهم در سئو خارجی می توان از موارد زیر نام برد:

  • لینک سازی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • برندسازی و…

ناگفته نماند سئو محلی نیز جزو زیر شاخه های سئوی خارجی محسوب شده و اتفاقاً از اهمیت زیادی برخوردار است. روی هم رفته با انجام سئوی خارجی روی یک سایت میزان اعتبار و ارزش آن نزد موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد.

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا یکی از انواع سئو سایت است که در آن به کمک تولید محتوای بهینه شده می توانید جایگاه وب سایت خود در نتایج جستجو را بهبود دهید. با این تفاسیر در تولید و انتشار محتوای بهینه شده باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • کلمه های کلیدی
  • محتوای متنی
  • محتوای طولانی
  • لینک سازی
  • جمع بندی محتوا
  • کال تو اکشن CTA

کلمه های کلیدی

در تولید محتوای بهینه ابتدای باید بررسی کنید که چه کلمات کلیدی ای برای محصول یا خدمات شما وجود دارند. سپس تولید و انتشار محتوا را بر اساس همین کلمات انجام دهید. توجه داشته باشید بر اساس اصول سئو محتوا تعداد کلمه های کلیدی بکار رفته در یک محتوا نباید بیش از حد کم یا زیاد باشد. با این حساب در تولید محتوا کلمه های کلیدی را به طور متعادل استفاده کنید تا موجب خستگی کاربر نشوید.

محتوای متنی

اگرچه تولید محتوا را می توانید در فرمت های مختلف متن، عکس، ویدیو، فایل صوتی یا حتی ترکیبی انجام دهید؛ اما درک موضوع محتواهای متنی برای موتور جستجوی گوگل آسان تر از دیگر انواع محتوا است؛ در نتیجه در سئو محتوا، تولید و انتشار محتوای متنی بیشتر توصیه می شود.

محتوای طولانی

یکی از اصول مهم بهینه سازی محتوا ساخت محتواهایی طولانی و بلند است. زیرا اینگونه مدت زمان حضور کاربر در سایت بیشتر خواهد شد. از طرفی هرچه کاربر زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند امتیاز مثبت بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد.

با این حال مبادا با بیان نکات تکراری و خسته کننده، زیاده گویی، نامربوط گویی و… مخاطب را دچار خستگی و بیزاری کنید. به جای آن توصیه می کنیم به بیان جزئیات دقیق تر و بیشتری بپردازید تا به این طریق مخاطبانتان به مطالعه یا مشاهده این محتوای طولانی بیشتر ترغیب شوند.

لینک سازی

مطابق با قواعد بهینه سازی محتوا در یک محتوای تولید شده به طور حتمی به تعدادی لینک نیاز خواهید داشت. در واقع باید به صفحات دیگر سایت خودتان لینک بدهید تا اینگونه اطلاعات بیشتری از موارد مشابه در اختیار کاربر قرار بگیرد.

به این ترتیب کاربر به گشت و گذار در وب سایت شما خواهد پرداخت و همچنین ارتباطی میان صفحه های مختلف سایت ایجاد می شود. در نتیجه آن نیز گوگل وارد عمل شده و صفحات مختلف سایت را سریع تر ایندکس می کند.

جمع بندی محتوا

تفاوتی ندارد اقدام به تولید محتوا در چه فرمتی نموده اید در هر صورت یک محتوای سئو شده باید در انتها به خوبی جمع بندی شود. با این حساب در پایان مطلب خود یک نتیجه گیری یا جمع بندی برای محتوا در نظر بگیرید. به این ترتیب کاربر به خوبی در می یابد که مطالعه یا مشاهده محتوا تا چه حد برای او سودمند بوده است.

کال تو اکشن CTA

Call To Action یا همان فراخوانی برای اقدام، یکی از مهم ترین اصول سئو محتوا محسوب می شود. استفاده از این تکنیک در انتهای محتوا به شدت توصیه می گردد. به خصوص که هر محتوایی با یک هدف خاص تولید و منتشر شده است.

پس بسته به هدف خود می توانید کاربر را ترغیب به انجام واکنش دلخواه نمایید. مثلاً از او بخواهید که سری به فروشگاه سایت بزند یا برای مشاهده مطالب مشابه از پیج اینستاگرام شما دیدن کند.

اصول سئو تصاویر

چنانچه می خواهید تصاویر بارگذاری شده در سایت، جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند لازم است دست به دامان سئو تصاویر شوید! بنابر آنچه گفته شد متوجه شدید که در نوشتن و انتشار مقالات و مطالب سایت باید یک سری قوانین و قواعد را رعایت نمایید. اینگونه رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد. البته که چنین موضوعی در مورد تصاویر نیز صدق می کند.

به کمک سئو تصایر نه تنها عکس بارگذاری شده رتبه و جایگاه بالاتری را در تصاویر گوگل کسب خواهد کرد؛ بلکه به بالا رفتن امتیاز آن صفحه و سایت نزد موتورهای جستجو نیز کمک قابل توجهی می شود. به این ترتیب بهینه سازی تصاویر موجب افزایش ورودی از گوگل خواهد شد. برخی از مهم ترین اصول سئو تصاویر به شرح زیر است:

  • بهینه سازی نام تصاویر
  • استفاده از متن جایگزین
  • کاهش حجم تصاویر
  • شخصی سازی تصاویر

 

بهینه سازی نام تصاویر

به منظور سئو کردن تصاویر در وهله اول باید به سراغ نام آنها بروید؛ یعنی پیش از آپلود عکس در سایت اسم آن را متناسب با موضوع صفحه تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم از همان کلمه کلیدی ای استفاده کنید که می خواهید در آن به کسب رتبه بپردازید. به اضافه این که نام انتخابی باید با موضوع عکس متناسب باشد.

استفاده از متن جایگزین

از دیگر موارد قابل توجه در سئو عکس می توان به متن جایگزین یا همان alt text اشاره کرد. در این بخش نیز امکان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی وجود دارد. روی هم رفته می توانید به سراغ عبارات توصیف کننده تصویر نیز بروید.

کاهش حجم تصاویر

حجم تصاویر بارگذاری شده در سایت باید به نحوی باشد که خللی به سرعت لود آن وارد نکند. به منظور کاهش حجم تصاویر می توانید از طریق برنامه فتوشاپ و آپشن save for web اقدام کنید. اینگونه نه تنها حجم عکس ها کم می شود بلکه کیفیت آنها نیز حفظ خواهد شد.

شخصی سازی تصاویر

شخصی سازی تصاویر از دیگر اصول سئو عکس محسوب می شود. بر اساس این اصل بهتر است تصاویری را در سایت خود منتشر کنید که به شخص خودتان تعلق داشته و از منبع دیگری کپی یا دانلود نشده اند. در صورت دانلودی بودن تصاویر نیز پیشنهاد می کنیم به تغییرات اساسی در آنها بپردازید به طوری که یک عکس جدید محسوب شوند.

روش های کسب درآمد از سئو

پس از آموزش سئو به طرق مختلف می توانید به کسب درآمد از آن بپردازید. از جمله روش های کسب درآمد از سئو به شرح زیر می باشد:

  • راه اندازی سایت و درآمدزایی از سئو آن
  • کسب درآمد از طریق وبمستری (مدیریت سایت، طراحی سایت، سئو، وردپرس، جوملا، حفظ امنیت سایت، تبلیغ نویسی و…)
  • ارائه خدمات سئو به سایت های دیگر (مشاوره، آنالیز، بهینه سازی، تولید محتوا، تحلیل تکنیکال، کمپین های لینک سازی و…)
  • همکاری در فروش (یعنی یک سایت را راه اندازی و از نظر سئو بهینه سازی کنید. سپس محصولات دیگران را در سایت خود بفروشید و درصدی را از آنها دریافت کنید. توجه داشته باشید سئو کردن سایت موجب افزایش بازدید کنندگان و به تبع آن فروش بیشتر محصولات خواهد شد)
  • وبلاگ نویسی (درج بنرهای تبلیغاتی، ریپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی ppc)
  • فروش نرم افزارها و ابزارهای سئو مشروط به این که به برنامه نویسی و سئو مسلط باشید.
  • آموزش مبانی و اصول سئو

5 مهارت ضروری برای یک سئوکار حرفه ای

یک سئوکار زمانی می تواند بهترین و حرفه ای ترین باشد که مهارت خوبی در موارد زیر کسب نماید:

  • زبان انگلیسی
  • توانایی گرفتن پروژه
  • چیدن استراتژی
  • مسلط بر محتوا
  • برنامه ریزی

زبان انگلیسی

برخورداری از دانش کافی در زبان انگلیسی یکی از مهارت های ضروری برای سئوکاران است. به خصوص برای کار با سرچ کنسول گوگل، استفاده از مقاله های درجه یک بین المللی، مشاهده ویدیوهای یوتیوب و… به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

توانایی گرفتن پروژه

یک سئوکار حرفه ای علاوه بر مسلط بودن به اصول و ابزارهای سئو باید از دانش بازاریابی نیز بهره مند باشد. زیرا در غیر این صورت پروژه های خوبی نصیبش نخواهد شد. بنابراین اگر می خواهید در حوزه سئو رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشید؛ باید توانایی گرفتن پروژه از راه های مختلف را در خود پرورش دهید و سپس به کسب درآمد ایده آل بپردازید.

چیدن استراتژی

چیدمان یک استراتژی صحیح کاری است که باید پیش از شروع پروژه توسط کارشناسان سئو انجام شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار دستیابی به نتایج مطلوب را داشت. در واقع به عنوان یک سئوکار حرفه ای پیش از انجام هر اقدامی در زمینه سئو باید به فکر چیدن استراتژی آن باشید.

مسلط بودن بر فرآیند تولید محتوا

اگرچه یکی از مهارت های مورد نیاز یک سئوکار حرفه ای توانایی تولید محتوا است؛ اما در عمل بسیاری از کارشناسان سئو فرصت چندانی ندارند برای این که شخصاً به تولید محتوا بپردازند. از این رو نوشتن محتوا به افرادی متخصص یعنی محتوانویسان محول می شود.

این نویسندگان از تسلط کافی بر تولید محتوای سئو شده برخوردار هستند. به اضافه این که پیش از انتشار محتوا در سایت، آن را ویراستاری نموده و سپس اقدام به انتشار یک محتوای قوی و ارزشمند می کنند.

با این حال هنوز هم یک سئوکار حرفه ای و مجرب باید از تسلط کامل بر سئو محتوا برخوردار باشد؛ یعنی بتواند به برنامه ریزی و ارائه پلن سئو و همچنین تولید محتوای سئو شده در شرایط خاص بپردازد.

برنامه ریزی

آنچه در وهله اول از یک سئوکار حرفه ای انتظار می رود توانایی برنامه ریزی برای پروژه ها و کارهای مختلف است. اهمیت این مهارت بیشتر هنگامی خودش را نشان می دهد که چند پروژه سئو را به صورت همزمان در دست داشته باشید. به عنوان یک کارشناس سئو کار بلد باید بتوانید این پروژه ها را به خوبی کنترل کرده و در نهایت با یک برنامه ریزی دقیق به انجام کلیه امورات بپردازید.

وظایف بهترین سئوکار در تهران کرج

  • رفع ایرادات سئو داخلی (تسلط بر ابزار سرچ کنسول گوگل، تسلط نسبی بر ابزار گوگل آنالیتیکس)
  • انجام سئو خارجی به صورت کامل یعنی لینک بیلدینگ ایمن، افزایش سوشیال سیگنال و…
  • تسلط بر اصول افزایش سرعت سایت (مخصوصاً بر اصول CMS مورد استفاده شما مسلط باشد)
  • قابلیت تحقیق درباره کلمه های کلیدی و ارائه نمونه کار قابل قبول

روش های آموزش سئو سایت

چنانچه از علاقه مندان به حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستید برای آموزش بسته به شرایطتان روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال افراد کم و سن و سال تر می توانند سئو را به صورت تجربی و از طریق آزمون و خطا  بیاموزند.

همچنین فارغ از سن و سال همواره می توانید به سراغ منابع آموزشی رایگان فارسی و انگلیسی بروید. منتها آموزش های رایگان سئو معمولاً منسجم نبوده و در نتیجه استفاده از آنها موجب کاهش سرعت یادگیری می شود.

اغلب نیز همه نکات خاص و حرفه ای یعنی همان فوت کوزه گری سئو را نخواهید آموخت. به اضافه این که عملاً هیچ پشتیبان و راهنمایی برای شما وجود ندارد. با این حال برای شروع بد نیست که از منابع آموزش رایگان سئو استفاده کنید.

در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم به سراغ دوره های آموزش سئو دیجیتال مارکتینگ برتر بروید. اینگونه حداقل در 6 ماه آموزش های لازم را در زمینه سئو حرفه ای دریافت خواهید کرد. پس از آن برای درآمد زایی به صرف زمانی حداقل یک الی دو ساله و همچنین تمرین و آموزش های مداوم نیاز خواهید داشت.

بهترین ابزار آنالیز رقبا در سئو

در فرآیند سئو کردن سایت به هیچ وجه نباید از آنالیز کردن رقبا غافل شوید. هرچه رقبا را از نظر لینک سازی، محتوانویسی و… بهتر آنالیز کنید؛ میزان تسلط شما بر آنها بیشتر خواهد شد. به اضافه این که شک نکنید همین حالا رقیب هایتان به خوبی از کلیه عملیات های انجام شده در سایت شما باخبر هستند.

از همین رو تصمیم گرفتیم بهترین ابزار آنالیز رقبا در سئو را خدمتتان معرفی کنیم. هر یک از این ابزارها کارایی منحصر به فرد خود را داشته و به شرح زیر هستند:

  • WOORANK ابزاری برای بررسی تکنیکال سایت رقیب
  • AHREFS ابزاری برای بررسی کلیه لینک سازی ها، کلمه های کلیدی و…
  • SEMRUSH ابزاری برای سمراش کردن هرآنچه مدنظرتان است.
  • MOZ بررسی کننده اسپم اسکور لینک های ساخته شده و …
  • SIMILARWEB بررسی کننده ترافیک سایت رقیب و…

تاثیر  CMS بر رتبه سئو سایت

Content Management System که آن را به اختصار  CMS نیز می نامند؛ سیستمی است که به کمک آن می توانید به مدیریت محتوای یک وب سایت بپردازید. وردپرس یکی از مثال های معروف CMS محسوب می شود. همانطور که خودتان نیز می دانید با استفاده از وردپرس براحتی می توانید به تولید محتوا، ویرایش و به طور کلی مدیریت آن بپردازید.

در انجام پروژه های سئو و بهینه سازی سایت توجه به CMS از اهمیت فراوانی برخوردار است. به عنوان یک سئوکار امکان دارد برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از ماه ها کار کردن روی سئوی یک سایت هیچ نتیجه ای عایدتان نشود!

به طوری که نه تنها بهبودی در رتبه سایت رخ نمی دهد بلکه حتی محتوای آن نیز ایندکس نمی شود. در چنین شرایطی ممکن است به سراغ ریپورتاژ آگهی بروید؛ اما در نهایت می بینید که انتشار ریپورتاژ آگهی نیز گره ای از کارتان باز نخواهد کرد.

در واقع اینگونه صفحات وب سایت  روی کلمه های کلیدی اشتباهی سئو می شوند و در نتیجه این کلمه های اشتباه رتبه سئوی چندان جالبی نخواهند داشت. در این صورت باید بگوییم CMS استفاده شده در سایت مورد نظر برای خزنده های گوگل خوشایند نبوده است.

در CMS های اختصاصی این اتفاق ممکن است به دلیل وجود کدهای بدرد نخور، اضافی و حتی بی نظمی درون کدهای کلی و… روی داده باشد؛ چرا که اینگونه خزنده ها و عنکبوت های گوگل برای حرکت دچار سختی و مشقت می شوند.

بگذارید این طور بگوییم خزنده در می یابد که هربار در اجرای فرآیند Crawl با مانع مواجه می گردد؛ در نتیجه ترجیح می دهد به طور کلی از ادامه کارش صرف نظر کند! در چنین شرایط معمولاً باید به عوض کردن CMS بپردازید.

با این تفاسیر به عنوان یک سئوکار توصیه می کنیم همه تمرکز خود را بر سئو کردن سایت های کدنویسی شده نگذارید. بلکه بهتر است روی پروژه هایی با CMS وردپرس نیز کار کنید. با این حال اگر به کار کردن روی پروژه هایی با CMS اختصاصی اصرار دارید؛ حتماً حواستان به مدت زمان ذکر شده در قرارداد برای بهینه سازی سایت باشد.

 5 ویژگی یک CMS ایده آل

یک CMS خوب و ایده آل باید مجهز به 5 ویژگی زیر باشد:

  • بالا بودن سرعت
  • مناسب بودن امنیت
  • قابلیت ساخت url
  • تگ ها
  • شخصی سازی

بالا بودن سرعت

نخستین ویژگی یک CMS خوب و ایده آل این است که از سرعت بالایی برای load کردن صفحات سایت برخوردار باشد. به اضافه این که در هنگام کار با آن کلیه امور با سرعت بالایی انجام شود.

مناسب بودن امنیت

به طور کلی می توان امنیت سایت را بی تاثیر بر سئو دانست. با این حال امنیت برای CMS از اهمیت زیادی برخوردار است. به طوری که هرچه یک CMS سطح امنیتی مناسب تری داشته باشد بهتر و بیشتر از down شدن سایت جلوگیری خواهد شد.

قابلیت ساخت url

ویژگی مهم دیگر یک CMS سایت ایده آل این است که قابلیت ساخت هر نوع یو آر الی درون آن وجود داشته باشد.

تگ ها

در تعریف دیگری از ویژگی های سی ام اس استاندارد می توان به قابلیت ساخت تگ های مختلف h1 تا h4  در آن اشاره کرد. توجه داشته باشید تگ ها در بهینه سازی و سئو کردن صفحات لندینگ و همچنین محتوا اهمیت بسیار زیادی دارند.

شخصی سازی

در آخر یک سی ام اس سایت زمانی ایده آل خواهد بود که امکان شخصی سازی آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال بتوانید با استفاده از CMS به انجام اموری همچون ساخت منو، جدول و… بپردازید.

تفاوت سئوکار و طراح سایت

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که طراح سایت وظیفه سئو و بهینه سازی آن را نیز بر عهده دارد. در این صورت باید بگوییم هر یک از این دو رده شغلی وظایف خاص خودشان را داشته و به تبع آن به تخصص و مهارت های متفاوتی نیاز خواهند داشت.

در واقع یک طراح سایت اقدام به طراحی وب سایت با صفحه های مختلف و امکانات مورد نیاز کارفرما می کند. سپس ساختاری زیبا و بهینه با رعایت اصول ریسپانسیو و همچنین بهینه سازی سرعت و امنیت برای سایت طراحی شده در نظر می گیرد.

در حالی که آنچه از یک کارشناس سئو انتظار می رود بهبود رتبه سئوی سایت است. ناگفته نماند طراح سایت ابتدا مقدمات سئو را در سایت اجرا می کند یعنی رعایت اصول کار با تگ های هدینگ در صفحات سایت و…

سپس برای این که سایت راه اندازی شده در صفحه اول گوگل به نمایش در بیاید و رتبه بالایی داشته باشد و همچنین میزان بازدید از آن افزایش یابد؛ لازم است یک متخصص سئو وارد میدان شود.

لازم به تذکر است یک سئوکار برای بهینه سازی سایت به زمانی بیشتر از آنچه شخص طراح برای راه اندازی صرف کرده نیاز دارد. روی هم رفته کارشناسان سئو در تهران، کرج و… به کمک دانش و تجربه خود از تکنیک ها و استراتژی های مناسب برای بهبود رتبه سئو سایت استفاده می کنند.

در نهایت آنچه به عنوان نتیجه حاصل می شود بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است. با این تفاسیر نمی توان گفت که یک طراح سایت علاوه بر راه اندازی، وظیفه بهینه سازی وب سایت را نیز بر عهده دارد.

هر یک از این مشاغل دنیایی متفاوت با دیگری داشته و ورود به آنها نیازمند کسب دانش  و مهارت های خاصی است. با همه اینها نمی توان منکر رابطه تنگاتنگ و مکملی این دو شغل شد.

1 نکته فوق العاده در مورد سئو سایت فروشگاهی

چنانچه یک سایت فروشگاهی راه انداخته اید برای بهینه سازی آن باید اقدام به نوشتن توضیحات و متن در دسته بندی های مختلف نمایید. در واقع به این صورت است که می توان با اسم دسته بندی رتبه خوبی در گوگل کسب نمود.

اما در عمل یک مشکل وجود دارد مبنی بر این که  هر کدام از صفحه بندی های دسته بندی برای خود یک برگه مجزا محسوب می شوند. در نهایت تعداد بالای آنها به معنای وجود چندین صفحه با تیترهای یکسان و توضیحات مشابه است. اینگونه بدون این که حتی خودتان نیز متوجه باشید از نظر سئو به مشکل خواهید خورد.

ناگفته نماند چنین مشکلی مختص به سایت های فروشگاهی نبوده و در انواع سایت های محتوا محور مجله ای، خبری و حتی دانلود فیلم و موزیک نیز دیده می شود. اصولی ترین روشی که برای حل این مشکل وجود دارد کمک گرفتن از افزونه یواست سئو می باشد.

این افزونه باید به صورت خودکار صفحه های بعدی یک دسته بندی را به صفحه اصلی کانونیکال Canonical نماید. اما در عمل افزونه یواست چنین اصلاحی را انجام نداده و در نتیجه هر صفحه کانونیکال مجزایی با آدرس خود آن صفحه خواهد داشت.

در مورد افزونه یواست سئو نیز باید بگوییم یکی از مشهورترین افزونه های سئو وردپرس است. این افزونه تقریباً هرآنچه را که برای بهینه سازی سایت وردپرسی مورد نیاز می باشد در دل خود دارد. با این حال تنظیمات آن محدود است.

همچنین امکان دارد موضوع هر یک از سایت های راه اندازی شده با مدیریت محتوای وردپرس، متفاوت با سایتی دیگر باشد. در نتیجه گاهی اوقات چاره ای باقی نمی ماند جز این که شخصاً به اصلاح برخی از قسمت ها بپردازید.

6 اقدامی که پس از بهینه سازی سایت باید انجام دهید

اگرچه بعد از بهینه سازی سایت و صرف زمان کافی شاهد بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو خواهید بود؛ با این حال مبادا فکر کنید که کار شما با بهینه سازی به پایان رسیده است! ابداً این طور نبوده و پس از بهینه سازی سایت باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تکمیل چک لیست سئو
  • بررسی سرعت سایت
  • انتشار محتواهای مناسب
  • بروز رسانی محتواها
  • اصلاح صفحه های ضعیف
  • حذف لینک های شکسته

تکمیل چک لیست سئو

به عنوان دارنده یک وب سایت اینترنتی طبیعی است که همواره به فکر افزایش بازدید از سایتتان باشید. اصلاً به همین دلیل است که سئوکاران به بهینه سازی سایت های مختلف می پردازند. از همین رو پس از بهینه سازی سایت باید به طور مداوم به بررسی عملکرد آن پرداخته و موارد جدیدی را به چک لیست سئوی خود بیفزایید.

بررسی سرعت سایت

پس از راه اندازی و بهینه سازی سایت به مرور زمان و به دلایلی همچون انتشار پست های جدید شاهد کاهش سرعت سایت خواهید بود. با این تفاسیر توصیه می کنیم به طور منظم به بررسی سرعت وب سایت اینترنتی خود بپردازید؛ چرا که این موضوع تاثیر قابل توجهی بر رتبه سایت خواهد داشت.

انتشار محتواهای مناسب

اقدام دیگری که پس از بهینه سازی سایت باید به آن بپردازید تولید و انتشار محتواهایی مناسب و مفید است؛ یعنی مطالبی که از یک سو کاربر را به ماندن در سایت ترغیب کند و از سوی دیگر به بهترین نحو ممکن او را به پاسخ سوالش برساند.

 بروز رسانی محتواها

اگرچه تولید و انتشار محتوا به خودی خود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما در این میان نباید از توجه به محتواهای پیشین نیز غافل شوید. همواره لازم است پس از مدتی به سراغ پست های قدیمی تر بروید و آنها را بروز رسانی کنید.

این بروز رسانی می تواند از طریق افزودن تصاویر جدید، حذف یا درج متن جدید و… باشد. روی هم رفته در بروز رسانی محتوا تلاش کنید تا محتوای شما اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر و همین طور گوگل بگذارد.

اصلاح صفحه های ضعیف

وجود صفحه های ضعیف موضوعی است که در هر سایتی دیده می شود. این صفحات به دلیل محتوای غیرمفیدشان آنچنان که باید از گوگل بازدید دریافت نمی کنند. در این صورت لازم است به سراغ چنین صفحاتی رفته و در وهله اول به شناسایی آنها بپردازید. سپس با اصلاح این صفحات موجب بهبود سئوی کلی سایت شوید.

حذف لینک های شکسته

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در سایت خود به صفحه ای لینک دهید؛ اما پس از کلیک کردن کاربر روی این لینک صفحه ای برای او باز نشود. این لینک های شکسته  معمولاً به صورت ارور 404 نمایان می شوند. به منظور جلوگیری از اختلال در بهینه سازی سایت فوراً به شناساسی و حذف این لینک ها بپردازید.

سخن آخر

سئو را به زبان ساده می توان به معنای دوستی و رفاقت با موتورهای جستجو به خصوص گوگل دانست. همانطور که گفته شد SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است. معنای تحت اللفظی آن بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد.

در عمل نیز به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که برای کسب جایگاهی بهتر در نتایج جستجو و همچنین افزایش بازدید کننده و کاربر ارگانیک صورت می گیرد. از جمله این فعالیت ها شامل موارد زیر است: طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوا، تولید محتوا و…

ناگفته نماند در تعریف امروزی سئو بیشتر بر جلب رضایت کاربر از نتیجه ارائه شده تمرکز شده است؛ تا این که بهینه سازی برای موتورهای جستجو مورد نظر باشد. بنابراین سئو را می توان به معنای Search Experiense Optimization دانست یعنی بهینه سازی تجربه کاربری!

در خصوص اهمیت بهینه سازی سایت نیز باید بگوییم گوگل و دیگر موتورهای جستجو در تلاش هستند تا جستجوی کاربر به نتیجه ای کاملاً دلخواه و مفید ختم شود. با این حساب هرچه یک وب سایت در نتایج جستجو پر رنگ تر باشد و به صورت مداوم به نمایش در بیاید؛ میزان بازدید ارگانیک کاربران از آن نیز افزایش خواهد یافت.

این اتفاق به خودی خود برتری کاملی بر هر نوع تبلیغی دارد. از این رو بهینه سازی موضوعی بسیار مهم است که با اجرای صحیح آن آینده کسب و کار آنلاین شما تضمین خواهد شد. زیرا یک وب سایت بهینه سازی شده و موفق از مزایای زیر بهره مند می شود:

افزایش فروش اینترنتی در سایت های فروشگاهی، امکان معرفی خدمات به تعداد بیشتری از کاربران، افزایش ترافیک سایت و نرخ کلیک، کاهش هزینه های کسب و کار به طور قابل توجه، تبلیغ و معرفی برند به طور دائمی و رایگان و…

با این تفاسیر می توان اهداف بهینه سازی سایت را در 3 مورد کلی زیر خلاصه کرد:

جذب کاربر و افزایش ترافیک ارگانیک، اعتمادسازی و افزایش شناخت برند و در نهایت رونق کسب و کار.

بنابر آنچه گفته شد دیگر می دانید که بهینه سازی برای هر وب سایتی جزو واجبات است؛ در نتیجه چنانچه مایل به بهینه سازی سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم از خدمات سئو دیجیتال مارکتینگ برتر در کرج، تهران و… استفاده کنید. اینگونه ضمن استفاده از بهترین و حرفه ای ترین سئوکاران قیمت سئو نیز برایتان بسیار ارزان و مقرون به صرفه تمام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *