دیجیتال مارکتینگ

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی یکی از اقسام تبلیغات متنی است که در قالب یک خبر یا گزارش منتشر می شود. یک ریپورتاژ زمانی می تواند توجه مخاطب را جلب کند که در وهله اول عنوانی جذاب و مهیج داشته باشد. سپس در نهایت صداقت به سوالات مخاطب جواب بدهد. به اضافه این که در محتوا رپورتاژ نباید مبالغه کنید و دروغ بگویید.

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی همان محتوایی است که از سوی یک سایت در سایتی دیگر منتشر می شود. در این محتوا روی کلمه های کلیدی هدف به صفحه سئو شده در سایت مقصد یا همان لندینگ پیج لینک داده می شود.

رپورتاژ یا ریپورتاژ معمولاً در سایت های معروف و شناخته شده منتشر می گردد. هدف از انتشار رپورتاژ کسب اعتبار از سایت مبدا و افزایش قدرت صفحه حاوی کلمه های کلیدی هدف است. در نهایت اعتبار و ارزش سایت مقصد نزد گوگل افزایش یافته و در نتیجه آن، کلمه کلیدی مورد نظر جایگاهی در صفحه اول گوگل بدست خواهد آورد. یک رپورتاژ موفق تضمین کننده فروش و رونق کسب و کار شما خواهد بود.

 

انواع رپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی را می توانید در انواع مختلف زیر سفارش دهید و خریداری نمایید:

  • ریپورتاژ آگهی نوشتاری
  • ریپورتاژ تصویری
  • رپورتاژ اینترنتی

ریپورتاژ آگهی نوشتاری

ریپورتاژ آگهی نوشتاری یا همان تبلیغات نوشتاری در مجله ها و روزنامه ها، این روزها کمتر مورد توجه قرار می گیرد. با این حال این نوع محتوا هنوز هم مخاطبان خاص خودش را دارد.

ریپورتاژ تصویری

رپورتاژ آگهی تصویری را به جرئت می توان جزو معروف ترین انواع ریپورتاژ محسوب نمود. با استفاده از این شیوه تبلیغاتی سایت، محصول یا خدمات شما دارای ارزش و اعتبار قابل توجهی می شود. به اضافه این که به کمک ریپورتاژ آگهی تصویری، اعتماد بازدیدکننده جلب شده و در نتیجه ترافیک ورودی به سایت افزایش زیادی می یابد.

رپورتاژ اینترنتی

ریپورتاژ اینترنتی اگرچه مشابه با تبلیغات درج شده در مجلات و روزنامه ها است؛ اما محل انتشار آن متفاوت بوده و در سایت های اینترنتی به خصوص وب سایت های خبری منتشر می شود. توجه داشته باشید افزایش روزافزون استفاده کاربران از فضای وب موجب بیشتر شدن محبوبیت و اهمیت این نوع ریپورتاژ شده است.

تفاوت ریپورتاژ خبری با ریپورتاژ تبلیغاتی

ساده ترین تعریفی که از ریپورتاژ وجود دارد نوعی تبلیغ بیطرفانه است. گویی یک داور به بررسی چند کالا یا خدمات مختلف می پردازد. در این بررسی کلیه جزئیات در نهایت صداقت مورد بررسی قرار می گیرد. به طوری که خواننده  به وضوح درک می کند که هدف از انتشار این آگهی خیر و صلاح او بوده است.

از همین رو نویسنده ریپورتاژ را دوستی می داند که قصد راهنمایی او و ارائه بهترین راهکار برای رفع نیازش را دارد. چنانچه محتوای رپورتاژ در یک وب سایت یا کانال خبری منتشر شود آن را ریپورتاژ خبری می دانند. اگرچه در این نوع رپورتاژ به معرفی یک محصول یا خدمات پرداخته می شود؛ اما این کار آنچنان نامحسوس است که نسبت به دیگر انواع ریپورتاژ اهمیت کمتری دارد.

در حالی که ریپورتاژ تبلیغاتی یا همان رپورتاژ آگهی ابتدا یک مشکل یا نیاز نسبتاً بزرگ را مطرح می کند. سپس در خلال محتوای رپورتاژ راه حل های مختلفی برای برطرف کردن آن مشکل ارائه می شود. در نهایت به طور مستقیم می گویید که کسب و کار شما نیز گزینه ای مناسب برای رفع این نیاز محسوب می گردد. روی هم رفته فرصتی در اختیار کاربر قرار می گیرد تا با اطمینان کامل به خرید یک محصول یا خدمات بپردازد.

با این تفاسیر تفاوت هایی هر چند جزئی میان ریپورتاژ خبری و تبلیغاتی وجود دارد. هر یک از این انواع رپورتاژ باید در موقعیت مخصوص خود بکار برود تا بیشترین بازدهی را داشته باشد. تنها اینگونه است که قادر به جلب اطمینان و اعتماد مخاطب خواهید شد. این موضوع جزو موارد مهمی است که در تولید محتوای ریپورتاژ باید مورد توجه قرار بگیرد.

از همین رو اغلب پیشنهاد می شود که تولید محتوای ریپورتاژی را به متخصصان این حوزه واگذار نمایید. به ویژه تیم دیجیتال مارکتینگ برتر بهترین خدمات ریپورتاژنویسی را در اختیار شما عزیزان می گذارند. در غیر این صورت کوچک ترین خطایی در نگارش رپورتاژ ممکن است موجب به هدر رفتن منابع مالی، زمان و کلیه زحماتتان شود.

5 اصل مهم رپورتاژ نویسی

5 اصل مهم در ریپورتاژ نویسی وجود دارد که با بکارگیری آنها یک رپورتاژ آگهی قوی و کارآمد خواهید داشت. اصول مهم ریپورتاژ نویسی به شرح زیر می باشد:

  • نگارش محتوای ریپورتاژ برای بیان ارزش های محصولات یا خدماتتان (نه تبلیغ نویسی)
  • پایبندی به آنچه در عنوان ریپورتاژ بیان کرده اید.
  • مطرح کردن راه حلی برای رفع مشکلات و نیازهای مشتری
  • اجتناب از صحبت درباره کسب و کار خود.
  • خوشحال کردن مخاطبان با بیان مطالب مفید و جذاب

تولید تا انتشار رپورتاژ در 3 مرحله

یک ریپورتاژ آگهی از تولید تا انتشار باید 3 مرحله زیر را طی کند:

  • پیش تولید
  • تولید
  • انتشار

پیش تولید ریپورتاژ آگهی

در مرحله پیش تولید باید هدف خود از انتشار ریپورتاژ، لینک های مناسب، موضوع و همچنین رسانه منتشر کننده رپورتاژ آگهی خبری را مشخص کنید. توجه داشته باشید این مرحله بسیار مهم بوده و توصیه می کنیم آن را همراه با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برتر طی کنید.

تولید رپورتاژ خبری

در دومین مرحله از تولید ریپورتاژ خبری لازم است با در نظر گرفتن محدودیت های رسانه، هدف و ویژگی های یک ریپورتاژ قوی و… اقدام به تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نمایید. در این مرحله نیز می توانید از کارشناسان تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ برتر کمک بگیرید.

انتشار ریپورتاژ اگهی

اجرای این مرحله با توجه به تعدد رسانه های منتشر کننده ریپورتاژ و همچنین وجود تفاوت های اساسی در قوانین آنها، محدودیت هایشان و مهم تر از همه قیمت ها کاری دشوار و زمانبر است؛ چرا که باید یک سایت مناسب و کاملاً ایده آل را برای انتشار ریپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید. در این صورت پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهترین سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی خبری با مشاوران دیجیتال مارکتینگ برتر مشورت کنید.

هر آنچه قبل از خرید رپورتاژ باید بدانید

اگرچه شما عزیزان همواره می توانید خرید رپورتاژ آگهی خبری را از دیجیتال مارکتینگ برتر انجام دهید؛ منتها پیش از سفارش رپورتاژ لازم است نکات مهم زیر مدنظرتان قرار بگیرد:

  • کامل بودن سئو داخلی سایت On Page SEO
  • یونیک و کپی نبودن محتوا ریپورتاژ آگهی
  • انتشار ریپورتاژ در سایت هایی با اتوریتی پایین تر
  • پایین بودن اسپم اسکور سایت منتشر کننده ریپورتاژ
  • انتشار هر ریپورتاژ با فاصله چند روزه از ریپورتاژ قبلی
  • مداومت در سیر انتشار ریپورتاژ آگهی
رپورتاژ

رپورتاژ

3 هدف مهم از انتشار ریپورتاژ آگهی

یک ریپورتاژ آگهی خبری با کیفیت برای 3 هدف مهم زیر منتشر می شود:

  • معرفی کسب و کار
  • معرفی سایت یا فروشگاهی جدید
  • آگاه سازی مخاطب از رویدادها

معرفی کسب و کار

اولین و مهم ترین هدف از انتشار ریپورتاژ آگهی معرفی یک کسب و کار از  طریق سایت های پربازدید و خبرگزاری ها است. بسیاری از مخاطبین خبرگزاری های معروف، افراد مهمی همچون مدیران سازمان ها و شرکت های بزرگ هستند.

به این ترتیب با خرید ریپورتاژ آگهی خبری راهکاری عالی برای معرفی کسب و کار خود به این افراد مهم در اختیار خواهید داشت.

معرفی سایت یا فروشگاهی جدید

از دیگر موارد کاربرد ریپورتاژ اگهی معرفی یک وب سایت یا فروشگاه جدید است؛ البته که برای رونمایی از یک محصول یا خدمات جدید نیز می توانید از ریپورتاژ اگهی خبری کمک بگیرید.

اغلب شرکت های بزرگ در این موارد از ریپورتاژ تحت عنوان اخبار روابط عمومی استفاده می کنند. به این ترتیب شاهد افزایش اعتبار و ارزش برند خود خواهید بود.

آگاه سازی مخاطب از رویدادها

با استفاده از ریپورتاژ آگهی همچنین میتوانید مخاطبانتان را از رویدادهای جدید در کسب و کارتان مطلع کنید. به عنوان مثال جشنواره ها، فروش های ویژه یا حتی اگر در یک همایش مرتبط با تجارتتان شرکت کرده اید.

ویژگی های بهترین رپورتاژ آگهی خبری

در یک جمع بندی از ویژگی های بهترین و پربازده ترین رپورتاژ آگهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عنوان خوب و جذاب
  • محتوای مناسب و خوانا
  • لینک دهی
  • انتشار در بهترین سایت هدف

با توجه به این که خرید ریپورتاژ خبری با صرف هزینه و زمان همراه است؛ در نتیجه توصیه می کنیم عنوان قوی، لینک سازی دقیق و… را برای محتوای ریپورتاژ آگهی در نظر بگیرید.

عنوان خوب و جذاب

چنانچه می خواهید عنوانی جذاب و گیرا برای محتوای رپورتاژ بنویسید پیشنهاد می کنیم از کلماتی استفاده کنید که برتری را به ذهن خواننده منتقل می کنند؛ یعنی کلماتی همچون بهترین، عالی ترین و… اینگونه در همان ابتدای امر برتری شما به مخاطب القا خواهد شد.

محتوای مناسب و خوانا

یک محتوا ریپورتاژ مناسب و اصولی باید حداقل 700 کلمه و حداکثر 1200 کلمه باشد. توصیه می کنیم در متن خود حتماً از تگ H2 استفاده کنید و آنچه به عنوان محتوا ریپورتاژ در نظر می گیرید کاملاً اختصاصی باشد.

به اضافه این که لازم است متن رپورتاژ را در نهایت روراستی و صداقت بنویسید؛ حتی به کلیه سوالات احتمالی خواننده جواب بدهید تا به خوبی درک کند که قضیه از چه قرار است. اکیداً توصیه می کنیم از هرگونه دروغ و مبالغه گویی خودداری کنید؛

زیرا اینگونه نه تنها توجه کاربر جلب نخواهد شد بلکه نسبت به خدمات و محصولات شما دچار نوعی بیزاری می شود. به طوری که تا ابد در ذهن او به عنوان یک کسب و کار دروغین با ادعاهای پوچ و توخالی ثبت خواهید شد.

در خصوص محتوا رپورتاژ نیز باید بگوییم علاوه بر متن می تواند حاوی تصاویر، آمار و اعداد، نقل قول و ویدیو باشد. وجود تصاویر در محتوا ریپورتاژ موجب جلب توجه بیشتر خواهد شد. مشروط به این که در متن جایگزین تصاویر از کلمه های کلیدی هدف خود استفاده کنید.

از طرفی درج آمار و اعداد در محتوا ریپورتاژ آگهی خبری اعتبار خاصی به کسب و کارتان می بخشد. نقل قول از افراد حرفه ای نیز به خودی خود موجب اعتماد سازی می شود. در نهایت به واسطه ویدیو روند انتقال پیام بسیار آسان تر و موثرتر انجام خواهد گرفت.

لینک دهی

لازم به تذکر است در هر رپورتاژ نهایتاً می توانید سه الی چهار لینک قرار دهید؛ البته به طور معمول تعداد لینک های بکار رفته در ریپوتاژ آگهی به دو لینک محدود می شود. با این تفاسیر لازم است نهایت دقت را در لینک دهی به خرج دهید.

به طوری که اطلاعاتی ارزشمند در اختیار کاربر قرار بگیرد و به کلیک کردن روی لینک ترغیب شود. پس از آن است که شاهد افزایش فروش و پیشرفت کسب و کارتان خواهید بود.

ناگفته نماند کلمه های لینک شده در ریپورتاژ آگهی خبری باید دقیقاً همان عباراتی باشند که می خواهید در آنها جایگاه و رتبه بدست بیاورید. همچنین توصیه می شود  در لینک های خود از تگ نوفالو استفاده نکنید. بهتر است لینک سازی را به کمک عبارت های طولانی انجام دهید.

استفاده از لینک نوفالو در رپورتاژ

اگرچه همانطور که کمی قبل نیز گفته شد استفاده از لینک های نوفالو در ریپورتاژ آگهی چندان توصیه نمی شود.  با این حال برخی از سئوکاران حرفه ای همچنان به استفاده از لینک های نوفالو در رپورتاژ اصرار دارند. در ادامه به بررسی دلایل اصرار این افراد خواهیم پرداخت.

فعلا قصد داریم شما را با لینک نوفالو آشنا کنیم. این لینک ها برای گوگل اهمیتی نداشته و آنها را دنبال نمی کند. از همین رو بسیاری از افراد معتقدند که لینک های نوفالو تاثیری در سئو سایت ندارند. در حالی که برخی دیگر از سئوکاران به شدت با این موضوع مخالف هستند.

چرا که پس از بروزرسانی های مکرر موتور جستجوی گوگل اکنون حتی لینک های نوفالو نیز می توانند موجب افزایش قدرت دامنه سایت شوند. مشروط به این که از سایتی قوی و معتبر گرفته شده باشند. در واقع اینجا بحث بر سر انتخاب میان لینک فالو و نوفالو مطرح نیست.

توجه داشته باشید در بهینه سازی یک سایت هر یک از این لینک ها جایگاه خاص خود را دارند. در واقع همه چیز به استراتژی لینک سازی خارجی پیاده شده در سایت بستگی دارد. به عنوان مثال چنانچه تا به اینجا کلیه بک لینک های شما از نوع فالو بوده است؛ اکنون بد نیست کمی هم به سراغ لینک های نوفالو بروید.

استفاده از لینک های نوفالو به خصوص زمانی اهمیت می یابد که اقدام به خرید ریپورتاژ آگهی نموده باشید. در این صورت برای این که  گوگل به فرآیند لینک سازی شما مشکوک نشود؛ توصیه می کنیم از لینک های نوفالو استفاده کنید تا لینک سازی شما طبیعی به نظر بیاید.

روش های دریافت لینک نوفالو

اکنون که به نقش لینک های نوفالو پی بردید باید نکته ای را در خصوص این لینک ها متذکر شویم. دریافت لینک نوفالوی ریپورتاژی در عمل، کار دشواری بوده و پیچ و خم های خاص خودش را دارد. به اضافه این که این لینک ها تنها زمانی مفید خواهند بود که به صورت اصولی گرفته شوند.

2 روش حرفه ای دریافت لینک نوفالو

به منظور دریافت لینک های نوفالو به صورت اصولی و حرفه ای پیشنهاد می کنیم از 2 روش زیر استفاده کنید:

  • درخواست نوفالو کردن لینک ها در هنگام انتشار ریپورتاژ آگهی در رسانه های معتبر
  • مراجعه به سایت های اشتراک محتوای رایگان و قرار دادن محتوا به همراه لینک در آنها

روی هم رفته خبرگذاری های معتبر از قدرت دامنه بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه لینک های نوفالوی آنها نسبت به پلتفرم های رایگان تاثیر مثبت بیشتری بر سئو سایت دارد.

بک لینک های درون ریپورتاژی از نظر گوگل

اگر می خواهید نظر موتور جستجوی گوگل را درباره بک لینک های درون ریپورتاژی بدانید؛ باید بگوییم که گوگل دو شرط مهم برای ارائه رپورتاژ اگهی خبری تعیین کرده است:

  • لینک های درون ریپورتاژ باید از نوع Nofollow باشند تا اختلالی در سرچ طبیعی گوگل ایجاد نشود.
  • سایت منتشرکننده ریپورتاژ آگهی به وضوح باید تبلیغاتی بودن محتوای ریپورتاژ را به اطلاع مخاطب برساند.

همانطور که متوجه شده اید گوگل سخت گیری زیادی روی بک لینک های درون ریپورتاژ دارد؛ به طوری که از وب مسترها می خواهد این لینک ها را با تگ rel=”nofollw” استفاده کنند. بگذارید این طور بگوییم موتور جستجوی گوگل مخالفت زیادی با لینک های فالویی دارد که در ازای پرداخت پول بدست می آیند.

در واقع آنچه گوگل می خواهد این است که لینک های فالو به صورت طبیعی و به واسطه با کیفیت و ارزشمند بودن محتوای سایت ها کسب شوند. با این تفاسیر ریپورتاژ آگهی را از نظر سئو می توان جزو اقدامات سئوی کلاه خاکستری قرار داد؛ یعنی به رغم حساسیت گوگل روی آن با رعایت اصول لینک سازی می توانید این اقدام را از گوگل پنهان کرده و سئوی سایت خود را بهبود بدهید.

ناگفته نماند در این راستا لازم است تمرکز خود را بر تولید محتوای با کیفیت بگذارید. هرچه محتوای سایت قوی تر و با ارزش تر باشد  لینک دادن سایر سایت ها به سایت شما نیز از نظر گوگل طبیعی تر خواهد بود.

افزون بر اینها توصیه می کنیم در روند لینک سازی کاملاً طبیعی رفتار کنید؛ به عنوان مثال برای انتشار ریپورتاژ آگهی خبری به سراغ سایت هایی با اعتبار کم بروید و از آنها لینک بگیرید. سپس در ادامه، سفارش خرید رپورتاژ را به سایت های معتبر تر بدهید.

متنوع بودن انکرتسکت ها، نوفالو بودن بعضی لینک ها و… از دیگر اقدامات موثر در لینک سازی طبیعی است. همچنین پیشنهاد می کنیم در زمان انتشار ریپورتاژ آگهی نیز رفتاری به دور از هرگونه شک و شبهه داشته باشید؛ به این صورت که لازم نیست تراکم زمانی خاصی را برای انتشار ریپورتاژ آگهی در نظر بگیرید.

بهترین سایت انتشار رپورتاژ

بد نیست بدانید ریپورتاژ آگهی را می توانید در سایت خود و سایت های دیگر منتشر نمایید. چنانچه قصد انتشار ریپورتاژ در سایت دیگران را دارید پیش از هر اقدامی باید به انتخاب سایتی بپردازید که کاملاً با کسب و کار شما مرتبط است.

چنانچه امکان ارسال دیدگاه در سایت هدف وجود داشته باشد پیشنهاد می کنیم در این صفحه کامنت بگذارید؛ زیرا اینگونه ارزش و اعتبار رپورتاژ افزایش خواهد یافت. برخی از بهترین سایت هایی که می توانید برای انتشار ریپورتاژ آگهی روی آنها حساب کنید به شرح زیر است:

  • ایلنا
  • ایسنا
  • نمناک
  • دنیای اقتصاد
  • سلام نو
  • برنا نیوز

1 مزیت اصلی رپورتاژ آگهی

به گفته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، رپورتاژ یک بار پرداخت هزینه و دو بار دریافت نتیجه است! در واقع با انتشار ریپورتاژ گویی با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار می دهید. به این صورت که در وهله اول با لینک دهی از یک سایت معتبر به سایت خود، کمک فراوانی به بهبود رتبه گوگل سایت منتشر کننده رپورتاژ خواهید کرد.

در گام بعدی به واسطه مطلب مورد اشاره در ریپورتاژ اهمیت و اعتبار برند شما نیز افزایش خواهد یافت. بگذارید این طور بگوییم یک رپورتاژ خبری در حکم این است که سایت منتشر کننده به طور اختصاصی به مصاحبه با شما بپردازد. در چنین شرایطی کافی است به گوش مشتریانتان برسد که خبرگزاری های مهم و معتبر در حیطه کاری تان به مصاحبه با شما پرداخته اند.

همین موضوع موجب افزایش اعتبار و ارزش شما در ذهن آنها خواهد شد. می بینید که یک رپورتاژ تا چه حد می تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد؛ البته مشروط به این که کاملاً اصولی و صحیح تهیه و منتشر شود.

نحوه افزایش ترافیک سایت توسط ریپورتاژ آگهی

همانطور که خودتان نیز می دانید افزایش ترافیک برای هر وبسایتی بسیار خوشایند است. در واقع غالب اوقات هدف از سفارش خرید رپوتاژ آگهی خبری در تهران، کرج و… نیز بیشتر شدن ترافیک ورودی به سایت می باشد. بگذارید این طور بگوییم ریپورتاژ آگهی ها را به منظور هدایت کاربر به سوی انجام اقدامی خاص تهیه و منتشر می کنند.

اینگونه مشتریان بالقوه به سایت شما هدایت شده و در نهایت به خرید از محصول یا خدماتتان خواهند پرداخت. از همین رو باید نگارش محتوای ریپورتاژ را به شیوه ای کاملاً ترغیب کننده انجام دهید. در نهایت با افزایش ترافیک رپورتاژ شاهد بهتر شدن رتبه سئو سایت خواهید بود.

به این ترتیب از یک سو جذب ترافیک را از طریق رپورتاژ خواهید داشت و از سوی دیگر به واسطه بهبود سئو سایت فرصتی برای جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو مهیا می شود. از اینها گذشته در صورت استفاده صحیح از ریپورتاژ اگهی افزایش تعداد بک لینک و همچنین بیشتر شدن کیفیت این بک لینک ها در انتظارتان خواهد بود.

از طرفی لینک موجود درون متن با ارزش تر از لینک قرار گرفته در انتهای یک مقاله است؛ چرا که نرخ کلیک روی چنین لینک هایی بیشتر می باشد. با این تفاسیر ریپورتاژ آگهی به عنوان متنی که در دل خود لینک هایی را جای داده است؛ موجب بهبود سئو سایت خواهد شد و به تبع آن نیز افزایش بازدید سایت، تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش فروش و… رخ می دهد.

1 مقایسه اساسی میان رپورتاژ و بک لینک

رپورتاژ آگهی و بک لینک هر دو روش هایی کاربردی و رایج برای بهبود رتبه سئو سایت هستند. با این تفاوت که ریپورتاژ به طور عمده در قالب خبر یا گزارش تهیه می شود. این آگهی ها در سایت های پربازدید منتشر شده و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات می پردازند. لینک های درج شده در محتوا رپورتاژ کمک قابل توجهی به بهبود رتبه کلمه های کلیدی سایت مقصد می کنند.

در حالی که بک لینک همان فرآیند لینک سازی است با این فرق که لینک شما در قسمت های مختلف سایتی دیگر همچون فوتر، سایدبار و… قرار می گیرد. به این ترتیب کاربران پس از کلیک روی عکس یا متن حاوی لینک، به سایت شما هدایت خواهند شد.

اکنون که با ماهیت رپورتاژ و بک لینک آشنا شده اید نوبت به مقایسه مزایا و معایب آنها می رسد. این مقایسه در موارد زیر خلاصه می شود:

  • هزینه انتشار بک لینک ارزانتر از رپورتاژ است.
  • رپورتاژ برخلاف بک لینک حاوی لینک های دائمی می باشد.
  • بازدهی ریپورتاژ آگهی خبری بسیار بیشتر از بک لینک است.
  • به کمک ریپورتاژ آگهی قادر به برندسازی خواهید شد.
  • لینک بکار رفته در محتوای ریپورتاژ بسیار با کیفیت تر از بک لینک است.
  • با انتشار رپورتاژ حضور موفق تری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت.
  • ساخت بک لینک ها با احتمال جریمه شدن توسط موتور جستجوی گوگل همراه است.

1 سوال مهم : ریپورتاژ آگهی یا بک لینک؟

همانطور که متوجه شده اید هدف اصلی از انتشار ریپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک می باشد. با این حساب کمی سخت است که بگوییم خرید ریپورتاژ بهتر از بک لینک است یا برعکس. در مجموع با خرید ریپورتاژ آگهی خبری با یک بار پرداخت هزینه لینک شما به صورت دائمی در سایت منتشر کننده ریپورتاژ باقی خواهند ماند.

به اضافه این که معمولاً بر اساس قوانین سایت می توانید 3 لینک فالو درون هر محتوا ریپورتاژ قرار دهید. در حالی که خرید بک لینک نیازمند پرداخت هزینه به صورت ماهیانه می باشد. در صورت عدم پرداخت نیز لینک سریعاً حذف می شود. افزون بر اینها موتور جستجوی گوگل این روزها با استفاده از الگوریتم گوگل پنگوئن شدیداً به مبارزه با سایت های استفاده کننده از لینک های خریدنی می پردازد.

روی هم رفته پس از خرید بک لینک باید آنها را برای مدتی طولانی تمدید کنید؛ در غیر این صورت با تاثیرات بدی روی سئو سایت مواجه خواهید شد. با همه اینها پیشنهاد می دهیم از رپورتاژ و بک لینک به موازات یکدیگر استفاده کنید. همچنین بهتر است از لینک هایی که در همه صفحات سایت یعنی سایدبار تکرار می شوند نیز دوری نمایید.

به عنوان آخرین نکته، خرید لینک را از سایت هایی با کیفیت بیشتر اما خروجی کمتر انجام دهید.  بهتر است خرید خود را برای مدت زمانی طولانی تمدید کرده و در کنار آن نیز به انتشار ریپورتاژ در سایت های معتبر و مرتبط بپردازید.

تاثیر رپورتاژ بر رتبه گوگل سایت

رتبه بندی یک سایت از فاکتورهای مختلفی تاثیر می گیرد که یکی از مهم ترین آنها میزان کیفیت بک لینک ها است. در واقع گوگل ارزش بیشتری برای بک لینک های بکار رفته در داخل یک مقاله قائل است. زیرا این نوع بک لینک ها به طور معمول در قالب معرفی و پیشنهاد ارائه می شوند در نتیجه قابل اعتمادتر هستند.

توجه داشته باشید ریپورتاژ اگهی جزو بروز ترین روش های برندسازی و بازاریابی محسوب می شود. این آگهی در سایت های خبری با استفاده از کلمه های هدفمند منتشر شده و موجب هدایت کاربران به سایت شما خواهد شد. به جرئت می توان گفت ریپورتاژ یک روش عالی برای گرفتن بک لینک است.

این روش تبلیغاتی آنچنان موثر است که اغلب سئوکاران و وب مسترها به استفاده از آن می پردازند. همانطور که گفته شد با سفارش رپورتاژ آگهی خبری در حقیقت از روش های سئو خاکستری استفاده خواهید نمود. چنانچه از این شیوه به درستی استفاده شود تاثیرات قوی و بلند مدتی بر ذهن کاربران و بازدید کنندگان سایت خواهد داشت.

روی هم رفته آنچه در ریپورتاژ آگهی روی می دهد انتشار یک محتوای سئو شده (یعنی محتوایی حاوی کلمه های کلیدی موثر و پر تکرار) است. لینک اصلی سایت در این محتوا درج شده و سپس آن را در سایت های خبری و پربازدید منتشر می نمایند.

همانطور که گفته شد رپورتاژ آگهی موجب بالا رفتن رتبه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد. به منظور درک بهتر تاثیر ریپورتاژ خبری بر رتبه سایت در گوگل، توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

  • محتوای ریپورتاژ در واقع مقاله ای جامع و کامل است که به معرفی کسب و کار شما می پردازد.
  • احتمال خوانده شدن ریپورتاژ توسط کاربران بسیار زیاد است.
  • به واسطه انتشار ریپورتاژ آگهی کسب اعتبار و ارزش و به تبع آن برندینگ در انتظار تجارت شما خواهد بود.
  • ریپورتاژ نسبت به دیگر روش های سئو ارزانتر است.
  • انتشار رپورتاژ آگهی تاثیرات قابل توجهی بر سئوی سایت خواهد داشت.
  • رپورتاژ شما براحتی می تواند در گوگل حاضر شود.
  • ریپورتاژها معمولاً هیچگاه حذف نمی شوند.
  • با انتشار ریپورتاژ خبری می توانید از معتبرترین سایت ها بک لینک بگیرید.

اصول پیاده سازی ریپورتاژ آگهی متنی

پیش تر توضیحاتی در خصوص متن محتوای ریپورتاژ خدمتتان ارائه نمودیم. اکنون قصد داریم شما را با اصول پیاده سازی رپورتاژ آگهی متنی آشنا کنیم. طبق این اصول در وهله اول باید متنی جذاب و البته واقع گرایانه در خصوص فعالیت های سایت، خدمات یا محصولات خود تهیه نمایید.

در ابتدای مقاله خود حتماً توضیحاتی درباره برند سایت ارائه کنید. به اضافه این که عناوینی جذاب و گیرا در متن خود بکار ببرید. در همین حین پیشنهاد می کنیم عکس هایی زیبا و جالب توجه برای کاربران را طراحی نموده و در متن ریپورتاژ بگذارید. 2 الی 3 لینک با کلمه های کلیدی هدفتان در متن ایجاد کنید به طوری که کاربر را به صفحات خاصی از سایت شما منتقل کنند.

ناگفته نماند در این مورد همواره می توانید از متخصصان تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ برتر کمک بگیرید. در ادامه نوبت به انتخاب سایتی مناسب با ترافیک بالا و همچنین موضوع مرتبط می رسد؛ به این سایت برای انتشار ریپورتاژ آگهی خبری نیاز خواهید داشت.

استراتژی رپورتاژ حرفه ای

سئوکاران حرفه ای پیش از خرید رپورتاژ آگهی اقدام به تعیین استراتژی رپورتاژ می نمایند. در چیدمان این استراتژی موارد زیر مورد توجه قرار می گیرد:

  • سئو داخلی و تکنیکال
  • آنالیز رقبا
  • انتخاب بهترین سایت ریپورتاژ
  • تولید محتوا ریپورتاژ ارزشمند و سئو شده
  • انتخاب صحیح انکرتکست ها
  • تقویت رپورتاژ آگهی منتشر شده

تاثیر سئو داخلی و تکنیکال بر ریپورتاژ

به این صورت که سئوکاران حرفه ای ابتدا بررسی عمیقی در مورد سئو داخلی سایت انجام می دهند؛ چرا که اگر یک سایت از نظر سئو داخلی اوضاع و احوال خوبی نداشته باشید خرید ریپورتاژ آگهی برای آن به منزله خودکشی خواهد بود.

  • بنابراین پیش از این که به فکر ریپورتاژ آگهی خبری بیفتید ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید:
  • تولید محتوای با کیفیت
  • ساخت لینک داخلی به صورت اصولی
  • بررسی و رفع اشکالات سئو تکنیکال و…

آنالیز رقبا پیش از خرید ریپورتاژ آگهی خبری

دومین گامی که در اجرای استراتژی رپورتاژ باید انجام دهید زیر نظر گرفتن رقبا است؛ یعنی باید بفهمید که سایت های رقیب چه زمان و در چه سایت هایی اقدام به انتشار ریپورتاژ اگهی خبری نموده اند. در این راستا ابزارهای فراوانی وجود دارند که به کمک آنها قادر به آنالیز کلیه اقدامات انجام گرفته از سوی سایت های رقیب در جهت بهبود سئو خارجی شان خواهید شد.

برخی از پرکاربردترین این سایت ها شامل موارد زیر است:

  • Moz
  • SEO SpyGlass
  • Ahrf

بهترین سایت منتشر کننده ریپورتاژ

سایت منتشر کننده محتوای ریپورتاژ یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار بر موفقیت و بازدهی ریپورتاژ آگهی خبری است. با این حساب در انتخاب این سایت به هیچ وجه عجله نکنید و آن را با نهایت دقت و وسواس انتخاب نمایید. بهترین سایت منتشر کننده رپورتاژ باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • مرتبط بودن با حوزه کاری سایت شما
  • نداشتن سابقه فعالیت اسپم (اسپم اسکور پایین)
  • مجهز به دامنه ای قوی و سابقه فعالیت خوب
  • رتبه الکسا بهتر
  • سن دامنه بیشتر
  • نداشتن لینک خروجی با انکر تکست ریپورتاژ شما

تاثیر رتبه الکسا و اعتبار دامنه در انتشار رپورتاژ

همانطور که گفته شد رتبه الکسا و اعتبار دامنه تاثیر فراوانی بر ریپورتاژ آگهی دارد. بگذارید این طور بگوییم دامین آتوریتی و رتبه الکسا جزو پارامترهای مهم در انتخاب رسانه منتشر کننده ریپورتاژ آگهی محسوب می شوند.

در این صورت توصیه می کنیم ابتدا به بررسی تاریخچه دامین آتوریتی و الکسای سایت ها بپردازید. به این دلیل که مطمئن شوید پرش مشکوکی در روند افزایش دامین آتوریتی وجود نداشته باشد.

بهینه سازی محتوا ریپورتاژ

از دیگر مواردی که در استراتژی رپورتاژ مورد توجه قرار می گیرد تولید محتوایی با ارزش و سئو شده است؛ یعنی محتوای ریپورتاژ را باید بسیار با سلیقه و بر اساس هدف رپورتاژ آگهی تولید کنید. استفاده از لانگ تیل کیوردهای مربوطه، اسم برند، کلمات Isi و… موجب افزایش اثرگذاری ریپورتاژ آگهی خبری خواهد شد.

توجه داشته باشید یک رپورتاژ زمانی موفق خواهد بود که بتواند از گوگل برای شما ورودی دریافت کند. با این تفاسیر با صرف زمان کافی بهترین محتوا را برای ریپورتاژ آگهی خود بنویسید. در این میان از بکارگیری تصاویر با کیفیت و پیاده سازی اصول سئو محتوا غافل نشوید.

انتخاب صحیح انکرتکست

هر انکرتکست از چنان ارزشی برخودار است که می توان آن را در حکم یک الماس گرانبها دانست؛ بنابراین در انتخاب انکر تکست هایی که قرار است به سایت شما لینک بدهند نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید. توجه داشته باشید موتور جستجوی گوگل آنچنان با هوش و ذکاوت است که در صورت استفاده از انکرتکست های تکراری فوراً به این موضوع پی خواهد برد.

اگر می خواهید گوگل بر سر این موضوع با شما در نیفتد پیشنهاد می دهیم از انکرتکست های متفاوتی همچون موارد زیر استفاده کنید:

  • نام برند
  • کلمات مرتبط
  • یو آر ال
  • لینک عکس
  • عبارت های عمومی و…

تقویت ریپورتاژ آگهی منتشر شده

بر اساس اصول استراتژی ریپورتاژ پس از انتشار این آگهی ها همچنان باید روی آنها کار کنید؛ یعنی با انجام اقداماتی موجب تقویت ریپورتاژ آگهی در مسیر بهبود رتبه سئو سایتتان شوید. با انجام دو اقدام مهم زیر روی ریپورتاژ براحتی می توانید به هدف اصلی خود از انتشار این آگهی دست یابید:

  • ایجاد بک لینک
  • کامنت گذاری

نحوه استفاده از کال تو اکشن در رپورتاژ

کال تو اکشن  Call to action یا همان CTA به معنای دعوت کاربر به انجام کار خاصی است. کال تو اکشن را می توان در قالب های مختلفی از یک پاراگراف گرفته تا یک بنر مورد استفاده قرار داد. در هنگام تولید محتوا ریپورتاژ آگهی خبری بهتر است که پاراگراف خاص را برای دعوت خواننده به بازدید از سایت خود و مشاهده محصول یا خدماتتان اختصاص دهید.

در خصوص مکان قرارگیری CTA در ریپورتاژ نیز توصیه می شود از آخرین پاراگراف استفاده کنید. با این حال هیچ اجبار و قاعده خاصی در مورد مکان نوشتن کال تو اکشن وجود ندارد و همواره می توانید CTA را بر اساس ساختار محتوا ریپورتاژ در بخش متفاوتی قرار دهید.

به اضافه این که هیچ لزومی به استفاده از CTA در متن ریپورتاژ آگهی خبری وجود ندارد. در واقع این استراتژی رپورتاژ است که مشخص می کند به کال تو اکشن نیاز دارید یا خیر.

با همه اینها چنانچه محتوا ریپورتاژ به نحوی باشد که قرار دادن CTA در آن موجب هدایت مطالعه کنندگان رپورتاژ به سایت و تبدیل آنها به مشتریان وفادار و همیشگی شود؛ توصیه می کنیم این فرصت طلایی را از دست نداده و حتماً CTA را در متن ریپورتاژ آگهی خبری خود بگنجانید.

لازم به تذکر است در نوشتن محتوا ریپورتاژ نباید به زیاده روی در استفاده از کال تو اکشن بپردازید. زیرا اینگونه کاربران در هنگام مطالعه ریپورتاژ آگهی دچار کلافگی خواهند شد.

قیمت سفارش خرید رپورتاژ در تهران کرج

بنابر آنچه گفته شد یک ریپورتاژ آگهی قوی و موثر نیازمند پرداخت هزینه هایی است. قیمت رپورتاژ آگهی در تهران، کرج و… معمولاً از 50 هزار تومان تا 2 میلیون و حتی بالاتر می باشد. البته قیمت خرید ریپورتاژ بسته به کیفیت و تعرفه سایت منتشر کننده متفاوت خواهد بود.

با این حال سفارش ریپورتاژ آگهی معمولی به طور میانگین 350 هزار تومان هزینه دارد. به منظور کسب اطلاع دقیق از قیمت خرید رپورتاژ در تهران، کرج و سایر شهرها می توانید با همکاران ما در دیجیتال مارکتینگ برتر تماس بگیرید. به این ترتیب فرصتی برای سفارش بهترین ریپورتاژ اگهی خبری با مناسب ترین قیمت در اختیار خواهید داشت.

خرید رپورتاژ ارزان در تهران کرج

بد نیست بدانید با انجام یک سری اقدامات می توانید تا حد زیادی از هزینه ریپورتاژ کم کنید. چنانچه به دنبال ریپورتاژ آگهی خبری ارزان قیمت هستید توصیه می کنیم طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • شخصاً اقدام به نوشتن محتوا ریپورتاژ نمایید.
  • بجای خرید یک ریپورتاژ آگهی به سراغ خرید پکیج رپورتاژ بروید.
  • از رسانه های متوسط برای انتشار ریپورتاژ آگهی خود کمک بگیرید.

رپورتاژ آگهی رایگان

همانطور که گفته شد ریپورتاژ نوعی آگهی است که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به انتشار در می آید. به طوری که خواننده در نگاه اول اثری از تبلیغات در آن ندیده و تصور می کند در حال مطالعه یک محتوای عادی است.

سپس در طی این مقاله مزایای یک محصول یا خدمات در ذهن خواننده جای می گیرد. از همین رو ریپورتاژ آگهی خبری را می توان به معنای ارائه اطلاعاتی ارزشمند به مخاطب دانست. اطلاعاتی که در تار و پود آن یک شرکت یا سایت به کاربر معرفی می شود.

اغلب رسانه های معروف و پر بازدید با دریافت هزینه اقدام به انتشار ریپورتاژ آگهی می کنند. هر یک از این سایت های منتشر کننده ریپورتاژ نیز تعرفه خاص خودشان را دارند. در واقع هرچه یک رسانه اعتبار سئوی بالاتر، رتبه و مخاطب بیشتری داشته باشد طبیعی است که مبلغ بیشتری را برای انتشار ریپورتاژ آگهی دریافت کند.

با این حال راه هایی برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان نیز وجود دارد. با استفاده از این روش های قدرتمند فرصتی برای دریافت بک لینک رایگان در اختیار خواهید داشت. برخی از موثرترین روش های انتشار ریپورتاژ رایگان به شرح زیر است:

  • ایجاد و انتشار پست مهمان
  • انتشار ریپورتاژ آگهی در سایت ویرگول
  • منتشر کردن رپورتاژ خبری در وبلاگ ها
  • کمک گرفتن از سایت اخبار رسمی

ایجاد و انتشار پست مهمان

منظور از پست مهمان این است که یک نویسنده اقدام به محتوانویسی برای سایتی کند که نه به خودش تعلق دارد و نه در آن کار می کند. در واقع پست مهمان را می توان فرصتی دو سر برد برای طرفین دانست؛ چرا که ترافیک سایت منتشر کننده پست مهمان از طریق مقاله های جدید سئو شده افزایش می یابد. به اضافه این که بدون هیچ دردسری می تواند تولید محتوای خود را به دیگران محول کند.

از آن سو نویسنده پست مهمان نیز فرصتی برای معرفی سایت خود و به تبع آن بک لینک گیری در اختیار خواهد داشت.

انتشار ریپورتاژ آگهی در سایت ویرگول

ویرگول یک شبکه اجتماعی برای انتشار محتواهای فارسی است. افراد مختلف با عضویت در این رسانه می توانند مطالب خود را بنویسند و به مطالعه نوشته های دیگران بپردازند. این رسانه آنچنان محبوب است که هزاران نفر در آن عضو بوده و اقدام به انتشار مطالب مختلفی می نمایند. بسیاری از این نوشته ها در نتایج اول گوگل به نمایش در می آیند.

منتشر کردن رپورتاژ خبری در وبلاگ ها

از دیگر راه هایی که برای انتشار ریپورتاژ رایگان وجود دارد استفاده از وبلاگ های فارسی بلاگفا و وردپرس است. در خصوص بلاگفا باید بگوییم ابزاری برای ساخت و مدیریت وبلاگ ها بوده که از سالها پیش وجود دارد. این سایت همچنان به فعالیت خود ادامه داده و می توان از آن برای انتشار ریپورتاژ آگهی رایگان استفاده نمود. وردپرس نیز مشابه با بلاگفا بوده و به یاری آن می توانید وبلاگ های شخصی برای خود بسازید.

کمک گرفتن از سایت اخبار رسمی

سایت اخبار رسمی از دیگر منابعی است که به کمک آنها قادر به انتشار ریپورتاژ آگهی خبری رایگان خواهید شد. اگرچه ریپورتاژهای منتشر شده در این رسانه ها از نوع نوفالو بوده و همچنان برخی معتقدند که تاثیری بر سئو سایت شما نخواهد داشت. با این حال نمی توان منکر تاثیر مثبت آن بر اعتبار سایت مقصد شد. داخل پرانتز خدمتتان عرض کنیم همواره می توانید با پرداخت هزینه، ریپورتاژ خود را در رسانه هایی دیگر با لینک فالو منتشر نمایید.

 

سخن آخر

رپورتاژ آگهی خبری یک روش رایج و موثر در ساخت بک لینک (لینک سازی خارجی) محسوب می شود. ریپورتاژ آگهی خبری در حقیقت یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مختلف محسوب می شود. این شیوه بازاریابی آنچنان تکاملی پیدا کرده که در حال حاضر می توان آن را یکی از بروز ترین روش های دیجیتال مارکتینگ محسوب نمود.

با این تفاسیر ریپورتاژ را می توان در حکم یک متن تبلیغاتی دانست که در قالب خبر یا گزارش تهیه می شود؛ هدف از این متن نیز معرفی محصولات و خدمات یک برند در سایت های معروف و پر بازدید است.

جنس تبلیغات در ریپورتاژ بسیار متفاوت با دیگر روش های تبلیغاتی است؛ چرا که در ریپورتاژ اگهی خبری با نوعی تبلیغات غیرمستقیم روبرو خواهید شد. با در نظر داشتن این موضوع که مردم واکنش خوبی در برابر تبلیغات مستقیم نشان نداده و همواره با آنها مقاومت می کنند؛ براحتی به دلایل موفقیت و محبوبیت ریپورتاژ پی خواهید برد.

آنچه در ریپورتاژ رخ می دهد ارائه یک محتوای گزارشی است که جنبه های تبلیغاتی آن به طور مستقیم برای کاربر به نمایش در نمی آید. برخی از مهم ترین مزایای رپورتاژ آگهی خبری در موارد زیر است:

افزایش Domain Authority و به تبع آن بهتر شدن رتبه سایت، بالا رفتن ترافیک سایت، بیشتر شدن میزان آگاهی مردم از برند، کسب اعتبار از برندی بزرگتر برای برند شما و…

توجه داشته باشید برای بهره مندی از مزایای فوق باید اصول ریپورتاژ نویسی را به خوبی رعایت کنید؛ یعنی انجام کارهایی همچون موارد زیر:

تولید محتوای با کیفیت و دارای ساختار منسجم، رعایت اصول نگارشی، ساده و روان نویسی، استفاده از کلمه های کلیدی، توجه به پرسونای برند، درج لینک سایت خود در ریپورتاژ، استفاده از المان های تصویری و…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *