دیجیتال مارکتینگ

سئوکار

سئوکار به فرد متخصصی گفته می شود که کلیه فعالیت های لازم برای بهینه سازی سایت و سئو را بر عهده دارد. یک چنین فردی باید بر الگوریتم های موتور جستجوی گوگل کاملاً مسلط باشد. زیرا به این ترتیب می تواند یک استراتژی موثر برای بهبودبخشی به رتبه سئوی سایت بچیند.
البته که یک سئوکار حرفه ای به دانش کافی در زمینه سئو، ابزارهای آنالیز، استخراج کلمه های کلیدی، تولید محتوا، لینک بیلدینگ و به طور کلی سئو داخلی و خارجی نیاز خواهد داشت.

سئو کار

سئوکار یا متخصص سئو کسی است که یک سری روش ها و تکنیک های مخصوص را روی سایت مشتریانش پیاده می نماید؛ به واسطه اقدامات انجام شده از سوی سئو کار سایت مورد نظر رتبه خوبی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو کسب خواهد کرد. به اضافه این که یک سایت سئو شده به خوبی در کلمه های کلیدی مشخصی دیده می شود.
سئوکار که آن را با نام متخصص یا کارشناس سئو نیز می شناسند در حال حاضر جزو شغل های پر درآمد به حساب می آید. چنانچه قصد ورود به این حوزه شغلی را دارید یا این که به طور فعلی در این زمینه مشغول هستید؛ بد نیست بدانید که مزایای قابل توجهی در انتظارتان خواهد بود.
برخی مزایای عمده شغل سئوکاری را می توان در امکان فعالیت به صورت فریلنسری، کسب درآمد بر اساس نتیجه نه زمان، امکان دریافت پروژه های مشاوره و… دانست.

سئوکار کیست؟

سئوکار یا مدیر سئو فردی است که مسئولیت برنامه ریزی، اجرا و مدیریت کلیه استراتژی های سئو یک کسب و کار را بر عهده دارد. برخی از مهم ترین وظایفی که یک متخصص و کارشناس سئو باید انجام دهد به شرح زیر است:
• بهبود بخشی به بیشتر دیده شدن صفحات وب سایت
• ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر
• آنالیز و بهینه سازی وب سایت و شبکه های اجتماعی
• لینک سازی و برنامه ریزی برای تعیین استراتژی کلمه های کلیدی
از اینها گذشته یک سئوکار باید از صلاحیت های زیر برخوردار باشد:
• قابلیت هماهنگی با ترندها و تکنولوژی های روز سئو
• برخورداری از دانش قوی در خصوص فرآیند های SEM و سئو
• مجهز بودن به دانش و تجربه کافی در زمینه های HTML ، CSS و CMS
• برخورداری از تجربه مفید در خصوص آنالیز وب سایت ها
• دارا بودن علم و دانش در مورد تبلیغات آنلاین و کلیکی
• مهیا کردن دستورالعمل های تخصصی برای آشنایی با اصول سئو و رعایت آنها توسط سایر کارکنان

سئوکار

سئوکار

در 8 قدم به بهترین سئوکار تبدیل شوید

چنانچه کارشناسی سئو را به عنوان یک شغل در نظر دارید با انجام 8 قدم زیر به بهترین و حرفه ای ترین سئوکار تبدیل خواهید شد:
• درک نحوه عملکرد موتور جستجو
• آشنایی اولیه با مفاهیم بازاریابی موتور جستجو
• درک صحیح از ماهیت سئو
• انتخاب بهترین منابع آموزشی سئو
• کسب آگاهی در خصوص تغییر و تحولات سئو
• استفاده صحیح از ابزارهای سئو
• قدرت به نمایش درآوردن تخصص خود
• صبوری به خرج دادن

 

درک نحوه عملکرد موتور جستجو

پیش از این که به عنوان یک سئوکار مشغول بکار شوید لازم است به خوبی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو آگاه شوید. در این میان شناخت صحیح از ساز و کار موتور جستجوی گوگل اهمیت بیشتری دارد.

آشنایی اولیه با مفاهیم بازاریابی موتور جستجو

در قدم بعدی برای یک سئوکار حرفه ای شدن لازم است اطلاعات جامعی در مورد بازاریابی آنلاین و تکنیک های آن بدست بیاورید.

درک صحیح از ماهیت سئو

توجه داشته باشید فرآیند سئو به کلمات کلیدی و لینک محدود نمی شود. در حقیقت هدف اصلی از بهینه سازی یک سایت و سئو کردن آن این است که یک تجربه عالی برای کاربران فراهم گردد. به طوری که پس از ورود به وب سایت شما کلیه احتیاجاتشان برآورده شود.

انتخاب بهترین منابع آموزشی سئو

در ادامه نوبت به آموزش اصول و قوانین سئو می رسد که به این منظور توصیه می کنیم به سراغ عالی ترین منابع آموزشی بروید. توجه داشته باشید در مورد سئو و بهینه سازی سایت همواره اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد؛ در نتیجه لازم است در انتخاب منبع آموزشی خود نهایت دقت را به خرج دهید.

کسب آگاهی در خصوص تغییر و تحولات سئو

با توجه به این که موتور جستجوی گوگل همواره الگوریتم های خود را بروز رسانی می کند؛ در نتیجه یک کارشناس سئوی حرفه ای باید در اسرع وقت از تغییر و تحولات سئو مطلع باشد.

استفاده صحیح از ابزارهای سئو

یک کارشناس و متخصص سئو باید آشنایی کاملی با ابزارهای سئو داشته باشد و نحوه کار با آنها را به خوبی بداند.

قدرت به نمایش درآوردن تخصص خود

به عنوان یک سئوکار حرفه ای باید به آنچنان تخصص و مهارتی برسید که بتوانید به خوبی این تخصص را به نمایش در بیاورید. از این رو بد نیست شروع به آموزش مهارت و تخصص خود به دیگران نمایید.

صبوری به خرج دهید

چنانچه می خواهید در حیطه سئو به یک فرد حرفه ای و متخصص تبدیل شوید توصیه می کنیم صبوری را چاشنی کار خود کنید. به خصوص برای این که به عنوان بهترین و حرفه ای ترین سئوکار شناخته شوید نیاز به گذر زمان خواهید داشت.

انواع سئوکار

متخصصین سئو انواع مختلفی دارند که هر یک با استفاده از روش های خاصی به بهینه سازی سایت های مختلف می پردازند. انواع سئوکارها به 3 دسته کلی زیر تقسیم می شوند:
سئو کلاه سفید
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه سیاه

سئو کاران کلاه سفید

آن دسته از کارشناسان سئو که بهینه سازی یک سایت را بر اساس اصول و قوانین موتورهای جستجو انجام می دهند؛ سئوکار کلاه سفید نامیده می شوند. این متخصصین سئو به هیچ وجه اصول و قوانین را زیرپا نمی گذارند. طبیعتاً چنین افرادی در سئو کردن یک سایت و بهبود رتبه آن در نتیاج جستجو راه سختی در پیش خواهند داشت.

سئو کاران کلاه خاکستری

چنانچه یک متخصص سئو بهینه سازی سایت را مطابق با قوانین انجام دهد اما گهگاهی نیز زیرآبی برود و موتورهای جستجو را دور بزند؛ جزو سئوکاران کلاه خاکستری محسوب خواهد شد.
این کارشناسان سئو در مسیر بهینه سازی سایت با سختی های کمتری مواجه می شوند؛ به اضافه این که کارشان ریسک و خطر چندانی هم نخواهد داشت. از این رو امروزه اغلب سئوکارها در دسته سئوکاران کلاه خاکستری قرار می گیرند.

سئو کاران کلاه سیاه

یک سئوکار کلاه سیاه کسی است که برای بهینه سازی سایت به هیچ اصل و قانونی پایبند نمی باشد. پیاده سازی سئو کلاه سیاه روی یک سایت مصادف با دستیابی سریع به نتیجه دلخواه است؛ یعنی همان کسب رتبه ای بهتر در نتایج جستجو!
با این حال سایت های سئو شده با سئو کلاه سیاه به همان سرعتی که صعود کرده اند دچار سقوط می شوند. به این صورت که در کلمه کلیدی که رتبه گرفته اند حذف شده و به طور کامل محو می گردند. در واقع دیگر هرگز نمی توانند در همان کلمه برای همان سایت رتبه بگیرند.
سئوکاران حرف ای از سئوی کلاه سیاه معمولاً در اوقات اضطراری و فورس ماژور استفاده می کنند.


درآمد ماهانه یک سئوکار

یک سئوکار بسته به رزومه کاری، میزان تجربه و البته تخصص خود در طول ماه درآمد متفاوتی خواهد داشت. در حقیقت به هیچ وجه نمی توان مقدار ثابتی را برای حقوق سئوکاران در نظر گرفت. سئوکارهای بین المللی (خارجی) درآمد ساعتی داشته و میزان دستمزد آنها بر اساس ساعات کار شده روی یک سایت تعیین می شود.
روی هم رفته میانگین درآمد آنها حدوداً ساعتی 40 الی 45 دلار است. در حالی که میانگین درآمد ماهیانه یک سئوکار ایرانی کاربلد با رزومه خوب حدود 10 میلیون تومان می باشد. به اضافه این که چنانچه یک سئوکار بتواند کلمه کلیدی خاصی را به رتبه یک گوگل تبدیل کند؛ پول اضافه ای بر اساس سختی کلمه کلیدی از کارفرما دریافت خواهد کرد.


ضروری ترین ابزار یک سئوکار حرفه ای

به عنوان یک سئو کار حرفه ای باید به فکر یک جعبه ابزار برای خود باشید. آنچه در این جعبه قرار می گیرد یک سری سایت ها و برنامه های بسیار کاربردی است که حکم آچار و پیچ گوشتی و… را برایتان خواهد داشت. ضروری ترین ابزار یک سئو کار حرفه ای شامل موارد زیر است:
• KWFINDER برای پیدا کردن کلمه های کلیدی
• MOZ بررسی کننده پیج آتوریتی، دامین آتوریتی، کلمات ال ای آی و…
• GEOPEEKER مشخص کننده کشورهایی که سایت در آنها در دسترس است.
• SSLSHOPPER بررسی کننده اس اس ال سایت
• KEYWORDTOOL بررسی کننده و یابنده کلمه های کلیدی لانگ تیل
• UPTIMEROBOT آنالیز کننده هاست وبسایت

3 ترفند طلایی سئوکاران حرفه ای در بهبود رتبه سایت

سئو کارهای حرفه ای و کارکشته برای بالا بردن ربته یک سایت در نتایج جستجو اقدامات متفاوتی انجام می دهند. در ادامه می خواهیم شما را با 3 ترفند طلایی و البته کاربردی این متخصصان آشنا کنیم:
• تولید محتوای سودمند و با ارزش
• درج نظر از سوی کاربر
• پاسخ به نظرات کاربران

تولید محتوای سودمند و با ارزش

پیش از هرچیزی باید بدانید که مخاطب با مطالعه یک مطلب در حقیقت زمان با ارزش خود را صرف می کند. چنانچه محصول یا خدمات معرفی شده در آن مطلب را مفید بیابد؛ طبیعی است که بیشتر زمان می گذارد و به سایر صفحه های سایت نیز سر می زند.
از طرفی گوگل احترام خاصی برای کاربران استفاده کننده از مرورگرش قائل است؛ چرا که آنها را در حکم سرمایه خود می داند. از همین رو چنانچه یک وب سایت اینترنتی بتواند از طریق تولید و انتشار محتوای جذاب موجب جلب توجه و پایبندی این کاربران شود؛ امتیاز خوبی را از گوگل کسب خواهد کرد.
زیرا هرچه نباشد به خوبی توانسته سرمایه های گوگل را به سوی خود جذب نماید. با این تفاسیر طبیعی است که چنین اقدامی مورد خوشایند گوگل واقع شده و پاداش خوبی برای سایت گفته شده در نظر بگیرد.
می بینید که به عنوان یک سئوکار حرفه ای برای بالا رفتن رتبه یک سایت در وهله اول باید به فکر تولید محتوایی جذاب باشید؛ یعنی محتوایی قدرتمند و مفید که کاربر را به بازدید از دیگر صفحه های سایت ترغیب نماید.
از طرفی این محتوا باید آنچنان با ارزش و کار راه انداز باشد که مخاطب وقت بگذارد و آن را تا انتها مطالعه کند. با این اوصاف تکنیک طلایی بهترین سئوکاران برای بهبود رتبه یک سایت در جلب توجه و جذب سرمایه های گوگل است. هرچه میزان علاقه و وفاداری این کاربران به سایت شما بیشتر شود گوگل نیز در نتایج جستجو امتیاز بهتری به شما اختصاص خواهد داد.


افزایش تعامل از طریق کامنت گذاری

درج کامنت برای محصول یا نظر دادن در انتهای مقالات سایت تکنیک دیگری برای بهتر شدن رتبه سئو محسوب می شود. چنانچه سایت شما به تازگی راه اندازی شده و آنچنان که باید کامنت دریافت نمی کنید؛ پیشنهاد می کنیم به قسمت کاربران سایت بروید؛ سپس در این قسمت اقدام به افزودن کاربران جدید با اسامی مختلف نمایید.
در ادامه با استفاده از اسامی این کاربران زیر محصولات یا بلاگ های سایت نظر بدهید. به این ترتیب میزان تعامل افزایش خواهد یافت به دنبال آن نیز رتبه سئو سایت بالاتر می رود! با استفاده از این روش نظر مرورگر به وب سایت شما جلب شده و آن را سایتی با محتواهای مفید و کاربرپسند به حساب می آورد.

پاسخ به نظرات کاربران

در گام بعدی باید با اکانت اصلی سایت یا اکانت یکی از مدیران به کامنت های درج شده پاسخ بدهید. اینگونه به موتور جستجو می فهمانید که نظر کاربران برای شما محترم و حائز اهمیت است؛ در نتیجه بازهم از مرورگر امتیاز مثبت دریافت خواهید کرد.

6 گام برترین سئوکار در بهبود رتبه سئو سایت

چنانچه به فکر بهینه سازی سایت خود افتاده و از در حاشیه ماندن خسته شده اید؛ اگر می خواهید در مرکز توجه کاربران باشید و سایت شما در ابتدای نتایج جستجو به نمایش در بیاید؛ شک نکنید که به کمک افرادی متخصص در زمینه سئو نیاز دارید. تیم سئوکاران دیجیتال مارکتینگ برتر در تهران، کرج و سراسر ایران آماده خدمات دهی به شما عزیزان هستند.
این تیم متشکل از برترین و حرفه ای ترین کارشناسان سئو است که برای بهبود رتبه سئو سایت از 6 گام اساسی زیر کمک می گیرند:
• تولید محتوای مفید و مناسب
• استفاده از متا تگ
• لینک دهی صحیح و اصولی
• بکاربردن تگ های با معنی
• استفاده از کلمه های کلیدی مناسب
• کاهش دادن سرعت لود سایت

12 عامل موثر بر موفقیت سئوکارها

همانطور که متوجه شدید سئو خوب و حرفه ای یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که موجب موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می شود. اهمیت سئو از جنبه های مختلفی قابل بررسی می باشد؛ به خصوص که بهینه سازی سایت موجب تقویت جایگاه سایت شما در میان سایر وب سایت های اینترنتی خواهد شد.
از طرفی به کمک سئوی حرفه ای و صحیح ترافیک ورودی به وب سایت بیشتر شده و به دنبال آن برند تجاری شما به جامعه هدف بسیار گسترده تری معرفی خواهد شد.
در واقع این روزها تمرکز اغلب کسب و کارهای آنلاین بر بازاریابی دیجیتال است. یکی از اساسی ترین کارهایی که در این زمینه انجام می گیرد نیز بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. با این تفاسیر اگر می خواهید مخاطب هدف خود را به روش های اینترنتی جذب کنید؛ بدون شک به خدمات یک سئو کار حرفه ای نیاز خواهید داشت.
کمی قبل از گام های طی شده توسط بهترین سئوکار برای بهینه سازی سایت نام بردیم. اکنون قصد داریم آنچه موجب موفقیت و بازدهی عملکرد سئوکاران می شود را خدمتتان معرفی کنیم. 12 عامل موثر بر موفقیت سئوکارها را می توان در موار زیر جمع نمود:
• سرعت لود و بارگذاری وب سایت
• محتوای غنی، جدید و البته جالب
• افزایش میزان امنیت سایت
• بک لینک سازی یا لینک سازی خارجی
• لینک سازی داخلی
• موبایل فرندلی بودن سایت
• بهینه سازی URL ها
• ارائه تجربه کاربری خوب
• اوضاع و احوال ایندکس صفحات
• تعیین استراتژی صحیح برای کلمه های کلیدی
• بروز رسانی مطالب بارگزاری شده در سایت
• بکاربردن کلمه های کلیدی لانگ تیل

چک لیست سئو کار پیشرفته در تهران کرج

همانطور که گفته شد تیم دیجیتال مارکتینگ برتر حرفه ای ترین سئوکاران را به کار گرفته است. به طوری که صاحبان کسب و کارهای آنلاین در تهران، کرج و… همواره می توانند فارغ از حیطه کاری خود از خدمات این سئوکارها نهایت استفاده را ببرند.
این سئوکاران پیشرفته و حرفه ای بهینه سازی سایت های مختلف را طبق چک لیست زیر انجام می دهند:
• بهبود Ctr (Ctr نباید زیر 10 باشد)
• حذف کردن صفحه های مرده
• بهبود بخشی به Dwell Time سایت
• بروز رسانی و آپدیت محتواهای قبلی

6 ابزار سئوکاران در آنالیز سئو سایت

یک سئوکار را زمانی می توان بهترین و حرفه ای ترین دانست که در وهله اول به خوبی قادر به آنالیز وضیعت سئو سایت مورد نظر باشد. در این راه 6 ابزار برای تحلیل سئوی وب سایت وجود دارد که به شرح زیر هستند:
• TinEye برای بررسی کپی رایت عکس ها
• Dupli Checker برای بررسی کپی رایت محتوا
• UpCity برای دریافت گزارشی کامل و آنلاین از سئو سایت
• Google Trends برای بررسی کلمه های کلیدی
• Google PageSpeed برای بررسی سرعت وب سایت
• Xml-sitemaps برای ساخت نقشه سایت
• Ahrefs برای بررسی تعداد بک لینک ها، جدا کردن بک لینک های مفید و ارزشمند از بک لینک های بدرد نخور و کهنه.
• Google Analytics برای آگاهی از میزان بازدیدکنندگان روزانه، مدت زمان حضور کاربران در سایت، مطالب پربازدید تر، ترافیک ورودی سایت از چه لینک هایی بوده، مشخص کردن زمان مراجعه کاربر به سایت
• Yoast کنترل کیفیت محتوا، استفاده درست از کلیدواژه ها، رعایت تراکم کلمات کلیدی یا همان Keyword Density
مدت زمان لازم برای سئو کردن یک سایت
بسیاری از افراد همواره به دنبال دانستن مدت زمان لازم برای سئو کردن یک سایت و در واقع رساندن یک کلمه کلیدی خاص به صفحه اول گوگل هستند. اگر شما نیز چنین سوالی در سر دارید باید بگوییم 4 آیتم زیر تعیین کننده زمان مورد نیاز برای بهینه سازی یک سایت هستند:
• مهارت سئوکار
• تخصص سئو کار
• میزان سختی کلمه کلیدی هدف
• آپدیت های مداوم گوگل

مهارت سئوکار

میزان مهارت کارشناسی که سئوی سایت را بدست گرفته است تاثیر قابل توجهی بر زمان بهینه سازی آن وب سایت دارد؛ یعنی هرچه یک سئوکار از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار باشد زمان کمتری برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سئوی آن صرف خواهد شد. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل راه خواهید یافت.

7 مهارت لازم برای یک متخصص سئو حرفه ای

یک کارشناس سئو حرفه ای از یک سو باید به سئو داخلی، خارجی و فنی مسلط باشد؛ و از سوی دیگر یک سری مهارت های شخصیتی و تخصصی را در خود بپروراند. 7 مهارت شخصیتی و تخصصی مورد نیاز برای هر سئوکار پیشرفته به شرح زیر است:
• سرسختی
• صبوری و پیگیر بودن
• روحیه همکاری و انجام کار تیمی
• اهل مطالعه و جستجوگر بودن
• آشنایی با کدنویسی html و css و JS
• آنالیز رفتار کاربران و بهبود بخشی به تجربه کاربری
• برخورداری از دانش بازاریابی
• توانایی گزارش نویسی و داکیومنت سازی
• توانایی حل مسئله و تعیین استراتژی
• آشنایی کامل به مباحث دیجیتال مارکتینگ و کار با وردپرس

تخصص سئو کار

دانش تخصصی سئوکار موضوعی است که به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به میزان مهارت او دارد. مهارت را می توان نتیجه تمرین های زیاد و صد البته تجارب متعدد دانست. در حالی که تخصص از آموزش صحیح ناشی می شود. با این تفاسیر یک سئوکار متخصص و تعلیم دیده حتی اگر تازه کار هم باشد باز هم بازدهی بیشتری نسبت به یک سئو کار صرفاً ماهر دارد که با تکیه بر تجارب عملی اش پیش می رود.
البته مهارت و تخصص دو عامل کاملاً مرتبط با یکدیگر هستند که رابطه ای مکملی میانشان وجود دارد؛ بنابراین اگر می خواهید سایت شما در مدت زمانی کوتاه برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود؛ باید به سراغ سئوکاری بروید که مهارت و تخصص را به صورت یکجا داشته باشد.
از این رو پیشنهاد می کنیم نگاهی به نمونه کارهای سئوکاران ما در دیجیتال مارکتینگ برتر بیندازید؛ چرا که کارشناسان سئو در این مجموعه با نهایت دقت و وسواس استخدام شده اند.

میزان سختی کلمه کلیدی هدف

از مهارت و تخصص سئوکاران که بگذریم عامل مهم دیگری بر مدت زمان سئو شدن یک سایت اثر می گذارد؛ آن هم میزان سختی کلمه های کلیدی هدف است! توجه داشته باشید هرچه کلمه کلید هدف شما ساده تر و اصطلاحاً گمنام تر باشد سریع تر در صفحه اول گوگل به رتبه خواهد رسید.

آپدیت های مداوم گوگل

همانطور که می دانید گوگل به طور مداوم در حال بروز رسانی الگوریتم های خود است. گاهی امکان دارد در حین این که به بهینه سازی سایت خود مشغول هستید؛ آپدیت جدیدی توسط گوگل ارائه شود که تاثیر صعودی یا نزولی بر رتبه سایت شما بگذارد. با این اوصاف گوگل را می توان یکی از عوامل اثرگذار بر مدت زمان لازم برای رسیدن کلمه کلیدی به صفحه اول نتایج جستجو محسوب نمود.

تسلط سئوکاران بر کلمه های کلیدی

یافتن کلمه های کلیدی هدف به صورت صحیح و اصولی یکی از موضوعات مهمی است که هر سئوکار باید بر آن مسلط باشد. در واقع از یک سئوکار حرفه ای انتظار می رود که قابلیت پیدا کردن کلمه کلیدی از منابع مختلف و سئو کردن آنها را داشته باشد.
چنانچه به تازگی سایت خود را طراحی و راه اندازی نموده اید توصیه می کنیم از کلمه های کلیدی لانگ تیل یا طولانی استفاده کنید. با استفاده از این کلمه ها می توانید قدرت کلمه های کلیدی اصلی را افزایش بدهید. به این ترتیب روند رسیدن کلمات کلیدی اصلی به صفحه اول گوگل تا حد زیادی آسان تر خواهد شد.

3 روش کاربردی در شناسایی کلمه های کلیدی

یک سئوکار نوپا همواره می تواند از 3 روش کاربردی زیر برای شناسایی کلمه های کلیدی هدف استفاده کند:
• پیشنهادات گوگل
• ابزارها و سایت های موجود
• KEYWORDPLANNER

پیشنهادات گوگل

استفاده از پیشنهادهای گوگل را می توان جزو ساده ترین روش های شناسایی کلمه کلیدی به حساب آورد. این شیوه همچنین رایگان بوده و برای سئوکاران نسبتاً مبتدی کاربردهای فراوانی دارد. به این ترتیب براحتی می توانید کلمه های کلیدی مناسب حوزه کاری خود را استخراج و استفاده نمایید.

ابزارها و سایت های موجود

اگرچه ابزارها و سایت های فراوانی برای استخراج کلمه کلیدی وجود دارد اما 2 مورد از بهترین آنها شامل موارد زیر است:
• Keyword Tool
• KWFinder

KEYWORDPLANNER

در خصوص این شیوه باید بگوییم که اغلب سئوکاران چندان با آن موافق نیستند. زیرا همچنان دو راه آسانتری برای یافتن کلمه های کلیدی وجود دارد یعنی همان پیشنهادات گوگل و ابزارهای آنالیز کننده. به اضافه این که KEYWORDPLANNER یا همان خدمات گوگل ادز آن طور که باید برای پیدا کردن کلمه های کلیدی قوی نیست. از اینها گذشته این سرویس در کشورمان فیلتر است!

8 اشتباه مخرب در انتخاب کلمه های کلیدی

اکنون که با روش های ابتدایی اما کاربردی در پیدا کردن کلمه های کلیدی آشنا شده اید؛ قصد داریم 8 اشتباه مخرب و رایج در انتخاب این کلمات را برایتان توضیح دهیم:
• عدم بررسی رقبا
• بی توجهی به هدف کاربر از جستجو
• متمرکز شدن روی یک کلمه کلیدی
• ارزیابی نکردن رتبه کلمات کلیدی
• نداشتن تحقیق و بررسی کافی
• بی توجهی به سطح رقابت در انتخاب کلمه کلیدی
• انتخاب ناصحیح لانگ تیل ها
• بی دقتی در انتخاب عبارت های مفرد و جمع

عدم بررسی رقبا

در بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو صرف نظر از این که در چه مرحله ای هستید به هیچ وجه نباید از تحلیل و آنالیز رقبا غافل شوید. البته که این موضوع در خصوص انتخاب کلمه های کلیدی نیز صدق می کند. در واقع پس از تحلیل و بررسی کلمه های کلیدی رقبایتان یک دید کلی نسبت به کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار خود بدست خواهید آورد.
با این تفاسیر بررسی نکردن رقبا را می توان جزو اشتباهات مخرب در انتخاب کلمات کلیدی به حساب آورد.

6 گام سئوکاران حرفه ای در بررسی سایت رقیب

حرفه ای ترین سئوکاران در دیجیتال مارکتینگ برتر و سایر شرکت ها پیش از سئو کردن کلمه کلیدی هدف ابتدا به سراغ بررسی رقبای استفاده کننده از این کلمه در صفحه اول گوگل می روند. در غیر این صورت هیچ اطلاعاتی در خصوص حجم محتواها، تعداد تصاویر و ویدیوها، تعداد بک لینک ها و موارد این چنینی نخواهند داشت.
به عنوان یک سئوکار درست و حسابی با 6 گام زیر می توانید بررسی جامعی از سایت های رقیب انجام دهید:
• تعداد صفحات سایت رقیب در گوگل
• تعداد دامنه های لینک داده شده به سایت رقیب
• تعداد بک لینک ها
• کلماتی که سایت رقیب در آنها به رتبه رسیده
• کلماتی که سایت رقیب به آنها توجهی نداشته
• نحوه تولید محتوای متنی در سایت رقیب

تعداد صفحات سایت رقیب در گوگل

در بررسی رقبا پیش از هرکاری باید ببینید که تعداد صفحات آن در گوگل چند تا است؛ چرا که گوگل به تعداد صفحه های یک وب سایت اینترنتی اهمیت زیادی می دهد. بگذارید این طور بگوییم هرچه سرعت انتشار صفحه های یک سایت بیشتر باشد به همان نسبت هم شاهد بالا بودن سرعت ایندکس خواهید بود.
منتها بالا بودن تعداد صفحات نباید موجب افت کیفیت محتوا شود. از اینها گذشته برای این که متوجه شوید سایت رقیبتان چند صفحه از گوگل را به خود اختصاص داده است؛ می توانید عبارت زیر را در نوار جستجوی گوگل سرچ نمایید:
.com/آدرس سایت Site:https://

تعداد دامنه های لینک داده شده به سایت رقیب

یکی از موضوعات مهمی که در بررسی سایت های رقیب باید مورد توجه قرار بگیرد؛ تعداد دامنه هایی است که به این سایت لینک داده اند. یافتن این دامنه ها ممکن است مزایایی برایتان به همراه داشته باشد. به خصوص این که امکان دارد شما نیز بتوانید از این دامنه ها لینک بگیرید.
برای یافتن دامنه هایی که به سایت رقبایتان لینک داده اند می توانید از دو ابزار بسیار کاربردی زیر کمک بگیرید:
• Moz
• Ahref

تعداد بک لینک ها

از تعداد دامنه ها که بگذریم نوبت به بررسی تعداد بک لینک ها می رسد؛ چرا که همواره امکان دارد سایت رقیب از هر دامنه چندین بک لینک گرفته باشد. در این صورت با استفاده از ابزار Moz براحتی قادر به مشاهده تعداد دقیق بک لینک های رقبای خود خواهید شد.

کلماتی که سایت رقیب در آنها به رتبه رسیده

در هنگام آنالیز سایت رقبا یکی از اقدامات ضروری و البته مفید یافتن کلمه هایی است که رقبا در آنها به رتبه رسیده اند. با تحلیل و بررسی این کلمات در می یابید که بیشترین ورودی سایت رقیب از گوگل به واسطه چه کلماتی بوده است. به این منظور علاوه بر ابزار Ahref می توانید از Spy Keywords نیز استفاده کنید.

کلماتی که سایت رقیب به آنها توجهی نداشته

در انجام یک بررسی همه جانبه از سایت های رقیب حتی توجه به کلماتی که در آنها به رتبه نرسیده اند نیز می تواند مفید باشد. در واقع رقبایتان از توجه به این کلمه ها غافل شده اند و اکنون فرصتی برای شما فراهم شده که با کار کردن روی این کلمات رتبه خوبی در گوگل کسب کنید. در این مسیر می توانید از ابزار Alexa و Keywords کمک بگیرید.

نحوه تولید محتوای متنی در سایت رقیب

با نگاهی موشکافانه به محتواهای متنی منتشر شده در سایت های رقیب اطلاعات خوبی در باره تعداد کلمات درج شده در یک صفحه و همچنین عناوین بکار رفته در آنها کسب خواهید کرد. سپس می توانید از این اطلاعات در تولید محتوا برای سایت خود استفاده کنید. به طوری که در نهایت مقالات شما از کلیه مطالب موجود در صفحه اول گوگل جامع تر و کامل تر خواهند بود.

بی توجهی به هدف کاربر از جستجو

در هنگام تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی حتماً باید هدف و نیت کاربر از جستجو را مد نظر قرار دهید؛ یعنی لازم است بدانید کلمه کلیدی انتخابی شما به طور معمول با چه هدفی مورد جستجو قرار می گیرد؟ هدف اصلی کاربر از جستجوی چنین کلمه ای چه بوده است؟
در غیر این صورت کلمه کلیدی هدف شما با قصد و خواسته اصلی کاربر هیچ مطابقتی نخواهد داشت. طبیعتاً اینگونه نمی توانید آن طوری که باید به نیاز کاربران پاسخ داده و رضایت آنها را جلب نمایید.

متمرکز شدن روی یک کلمه کلیدی

در فرآیند تولید محتوا متمرکز شدن روی یک کلمه کلیدی به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ یعنی این طور نباشد که محتوای خود را صرفاً برای یک کلید واژه بنویسید. یک کارشناس سئو حرفه ای اقدام به بهینه سازی محتوا برای کسب رتبه در چند عبارت و کلمه می نماید. به این ترتیب قادر به جذب ترافیک کافی خواهد شد.

ارزیابی نکردن رتبه کلمات کلیدی

لازمه کسب رتبه مناسب در کلمه های کلیدی انتخابی ارزیابی و بررسی مداوم جایگاه کلمه کلیدی مورد نظر و روند بهینه سازی آن است. یعنی باید بدانید که آیا کاربران محتوای شما را در نتایج جستجو پیدا خواهند کرد؟ به اضافه این که صفحه سایت شما به عنوان چندمین نتیجه توسط گوگل مورد پیشنهاد قرار می گیرد؟

نداشتن تحقیق و بررسی کافی

تحقیق درباره کلمه های کلیدی و انتخاب کلیدواژه هدف در ابتدای امر ممکن است کاری بسیار ساده به نظر بیاید. به خصوص که به طور معمول کلمه کلیدی اصلی و بعضی از ترکیبات آن برای اغلب مردم بسیار رایج و آشنا می باشد؛ منتها آنچه اهمیت دارد این است که کاربران هدف برای جستجوی خود دقیقاً از چه کلماتی استفاده می کنند؟!
کدام عبارت های معادل و هم معنایی وجود دارد که توسط مخاطب جستجو شده اما در نگاه اول برای شما مشخص نمی باشد؟! با این تفاسیر لازم است فهرستی جامع از انواع مختلف عبارت های مورد جستجو تهیه نمایید.

بی توجهی به سطح رقابت در انتخاب کلمه کلیدی

لازم به تذکر است کلیدواژه های مختلف از نظر رقابتی در سطوح مختلفی قرار گرفته اند. چنانچه قصد انتخاب کلمه های کلیدی کلی و کوتاه را دارید باید بدانید که رقابت میان این کلید واژه ها بسیار شدید است؛ در نتیجه کسب رتبه بالا در چنین کلماتی امری دشوار می باشد.
با این تفاسیر اگر یک سئوکار مبتدی هستید پیشنهاد می کنیم یک چنین کلمه هایی را هدف نگیرید زیرا عملاً به نتیجه ای نخواهید رسید. در چنین شرایطی بهتر است از کلمه های کلیدی طولانی یا همان Long Tail Keywords استفاده کنید. بر سر این عبارات رقابت کمتری وجود داشته و در نتیجه شانس کسب رتبه در آنها بیشتر است.

انتخاب ناصحیح لانگ تیل ها

نکته ای قابل توجه در مورد کلمه های کلیدی طولانی وجود دارد مبنی بر این که جستجوکنندگان آنها جزو افرادی هستند که بیشتر قصد خرید دارند. با این حال این عبارت های طولانی کمتر مورد جستجو قرار می گیرد. در نتیجه طبیعی است که با انتخاب Long Tail Keywords بیش از حد کمیاب و جزئی ترافیک قابل توجهی نصیبتان نشود.
در حالی که کلمه های کلیدی طولانی باید طوری انتخاب شوند که حداقل تعداد جستجو را دارا باشند. تنها در این صورت است که ارزش سرمایه گذاری و صرف زمان را خواهند داشت.

بی دقتی در انتخاب عبارت های مفرد و جمع

این که کلمه کلیدی هدف بیشتر به صورت جمع مورد جستجو قرار می گیرد یا مفرد موضوعی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به این که فارسی زبانان عبارت های جمع را برای موضوعات عمومی و کلی بکار می گیرند؛
بنابراین قصد خرید در جستجوکنندگان کلمه های کلیدی مفرد قوی تر است. چنانچه در انتخاب کلیدواژه هدف خود به مفرد یا جمع بودن آن توجه نکنید قسمت اعظم بازدیدهای سایتتان را از دست خواهید داد.

انواع کلمه کلیدی

در بخش های پیشین این مطلب به توضیح کلمه های کلیدی، راه های استخراج آنها و اشتباهات خطرناک در انتخاب این کلمات پرداختیم. اکنون می خواهیم شما را با انواع مختلف کلمه های کلیدی آشنا کنیم:
• کلمه کلیدی اصلی
• کلمه کلیدی لانگ تیل
• کلمه کلیدی ال اس آی
• کلمه کلیدی فروش

کلمه کلیدی اصلی

کلمه کلیدی اصلی را با نام انکرتکست اصلی نیز می شناسند و منظور از آن هدفی است که کلیه عملیات سئو را برای رساندن این کلمه به صفحه اول گوگل انجام میدهیم. به عنوان مثال کلمه کلیدی اصلی ما در این مطلب سئوکار بوده است.

کلمه کلیدی لانگ تیل

کلمات کلیدی لانگ تیل یا کلمه های دم راز عبارت هایی هستند که کلیدواژه اصلی در آنها یافت می شود. اما برای این که نتیجه دقیق تری برای کاربر به نمایش در بیاید یک سری موارد به کلیدواژه اصلی افزوده شده است. کلمه کلیدی لانگ تیل در این مطلب سئوکار در کرج تهران، سئوکار حرفه ای و… است.

کلمه کلیدی ال اس آی

کلمات کلیدی ال اس آی کلماتی هستند که در آنها از کلیدواژه اصلی استفاده نشده است. با این حال کلمه کلیدی ال اس آی با حوزه کاری یا کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط خواهد بود. در نتیجه برای بهینه سازی یک سایت باید روی این گونه کلمات نیز کار کنید.
در بیان مثالی از کلمه های کلیدی ال اس آی می توان به عبارت چگونه بهترین سئوکار شویم اشاره کرد. می بینید که این کلمه مرتبط و هم معنی با کلمه سئوکار حرفه ای یا بهترین سئوکار است.

کلمه کلیدی فروش

گاهی اوقات ممکن است کلمه های کلیدی اصلی، فروشی برای کسب و کارتان به همراه نداشته باشند یا این که کلید واژه هدف جزو کلمات بسیار سخت به حساب بیاید. در این صورت حتی اگر روی این کلمات به لینک یک تبدیل شوید بازهم امکان دارد فروش قابل توجهی نصیبتان نشود!
در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم از کلمه های کلیدی فروش استفاده کنید که حاوی جزئیات مورد نظر کاربر است. توجه داشته باشید کلمات کلیدی فروش به طور معمول پرفروش تر از کلمه های کلیدی لانگ تیل هستند.

چگالی مناسب کلمه های کلیدی

یک سئوکار حرفه ای همواره می داند که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی هدف نه تنها فایده ای ندارد بلکه موجب ضرر و زیان نیز خواهد شد. احتمالاً شما نیز این موضوع را تجربه کرده اید که در هنگام مطالعه مطلبی از یک وب سایت اینترنتی برخی از کلمات به دفعات و به طرز ناخوشایندی تکرار شده اند. این تکرار آنچنان آزاردهنده و بیجا است که به عنوان یک خواننده تمایلی به مطالعه ادامه مطلب نخواهید داشت.
اینجا است که پای عدم رعایت کیورد استافینگ Keyword stuffing به میان می آید؛ یعنی نویسنده محتوای گفته شده چگالی کلمه کلیدی را حفظ نکرده است. فرض کنید یک محتوای 1000 کلمه ای پیش رو دارید که تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی آن 60 بار می باشد!
در این صورت محتوای مورد نظر اصلاً بهینه نبوده و همواره احتمال پنالتی شدن آن از سوی گوگل وجود دارد. یک سئوکار حرفه ای و کاربلد در چنین شرایطی برای محتوای 1000 کلمه ای اش تنها 9 الی 12 بار به تکرار کلمه کلیدی هدف می پردازد.
در صورت استفاده بی رویه از کلیدواژه هدف حکم یک ربات را خواهید داشت که تنها به تکرار کلمه کلیدی مورد نظرش برای گوگل می پردازد. به این صورت که 60 بار به گوگل می گویید کلمه کلیدی هدف من این است!
از آنجایی که گوگل بسیار هوشمند می باشد با همان 9 تا 12 بار به کلمه کلیدی هدف شما پی خواهد برد. زیاده گویی در این مورد تنها موجب افت کیفیت محتوا و عصبانیت موتور جستجوی گوگل خواهد شد.

تفاوت کلمه های کلیدی با برچسب ها

با توجه به اهمیت کلمه های کلیدی در فرآیند بهینه سازی یک سایت و عملکرد سئوکارها تلاش کردیم بررسی مفصلی درباره این کلمات داشته باشیم. اکنون دیگر می دانید منظور از کلمه های کلیدی همان کلماتی است که به صورت های مختلف در یک وب سایت تکرار می شوند.
از طرفی یک سری واژه های دیگر هستند که برچسب یا تگ نام داشته و پس از به اتمام رسیدن یک نوشته همچون برچسب مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی این برچسب ها ارتباط مستقیمی با مطلب نوشته شده ندارند. با این حال ردی از آنها در لابلای مطلب پیش رو خواهید دید.
در حالی که میان کلمه کلیدی و محتوای تولید شده ارتباطی کاملاً مستقیم و واضح وجود دارد. لازم به تذکر است استفاده از برچسب ها اصول و قواعد خاص خودش را دارد؛ در صورت ناآگاهی نسبت به این قوانین ممکن است با دست خود به سایت خودتان ضربه بزنید!
بنابراین مادامی که در زمینه بکارگرفتن برچسب ها علم و تخصص کافی کسب نکرده اید؛ توصیه می کنیم اصلاً به سراغ آنها نروید. در این مرحله بهتر است تنها به استفاده از کلمه های کلیدی بپردازید. ناگفته نماند برخی از افراد تگ های سایت را در حکم هشتگ های اینستاگرام می دانند؛ در حالی که چنین برداشتی کاملاً غلط می باشد.

بهینه سازی تصاویر در 3 گام

همانطور که می دانید سئو کردن یک سایت به معنای بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو بوده و شامل مراحل مختلفی می شود؛ یکی از این مراحل سئو کردن عکس ها و تصاویر آپلود شده در سایت است.
لازم نیست حتماً یک سئوکار حرفه ای باشید تا بتوانید به بهینه سازی تصاویر بپردازید؛ در حقیقت همواره می توانید با 3 گام زیر براحتی تصاویر بارگذاری شده در سایتتان را سئو نمایید:
• استفاده از تصاویری با سایز مناسب
• استفاده از نام هایی مرتبط با موضوع تصویر
• پر کردن متن آلت تصاویر (یعنی عنوان، توضیح، متن آلت)

6 راهکار برای یک همکاری مناسب میان سئوکار و کارفرما

یک سئوکار و کارشناس سئو برای این که همکاری مناسبی با کارفرما داشته باشد می تواند از 6 راهکار زیر کمک بگیرد:
• تعیین اهداف (اهداف سئو متفاوت با کلمه های کلیدی می باشد)
• شناخت انواع منابع فنی، محتوا، روابط عمومی، بازاریابی و…
• تحلیل و بررسی رفتار مخاطبان هدف
• تحلیل و آنالیز رقبا
• طراحی و تعیین یک استراتژی صحیح بر مبنای منابع و شناخت بدست آمده
• سنجش میزان پیشرفت و بهبود در کارها

سخن آخر

سئوکار یا متخصص سئو فردی است که در زمینه های زیر از مهارت کافی برخوردار باشد: برنامه ریزی و داشتن استراتژی برای سئو داخلی و خارجی، توانایی آنالیز روزانه رقبا، آشنایی با تبلیغات گوگل Google Adwords، درک صحیح از نیاز مشتری و تولید محتوا در راستای پاسخ به این نیاز.
در مورد یک سئوکار حرفه ای لازم است موارد زیر را نیز به مهارت های فوق اضافه کنیم:
شناسایی ارتباط موجود میان مشتری و نوسانان بازار، برخورداری از تخصص یا اطلاعات در مورد SEM، توانایی استفاده از تکنیک های بلند مدت برای کاربران، بررسی همیشگی آخرین اخبار مربوط به سئو و همچنین آپدیت الگوریتم های گوگل و در نهایت تسلط بر تولید محتوای ویدیویی.
می بینید که فردی با چنان دانش و مهارت هایی براحتی و در کمترین زمان ممکن می تواند به بهینه سازی سایت شما بپردازد. به تبع آن نیز رتبه سئو سایت نزد جستجوگرهایی همچون گوگل بالاتر خواهد رفت. البته که یافتن یک سئوکار همه چیز تمام کار چندان آسانی نیست؛ و از طرفی اشتباه در استخدام مدیر سئو ممکن است موجب ورود صدماتی جبران ناپذیر به وب سایتتان شود.
از همین رو توصیه می کنیم قراردادهای سئو را با مجموعه های معتبری همچون دیجیتال مارکتینگ برتر منعقد نمایید. در این شرکت خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای کلیه شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، رشت، اصفهان و… ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *