دیجیتال مارکتینگ

بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین نوع دیجیتال مارکتینگ چیست؟

احتمالا پیش از هر چیز، از خودتان می پرسید بهترین بازاریابی و خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال، برای هر کسب و کار و هر صنعتی کار می کند؛ اما هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. شرکت های مختلف برای رسیدن به اهداف خود، نیاز به استفاده از استراتژی های دیجیتال متفاوتی دارند.

بهترین استراتژی ها به عوامل مختلفی مانند: نوع تیم بازاریابی، بودجه، مخاطبان هدف و اهداف تجاری وغیره بستگی دارد. ما در ادامه به این مقوله خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ

از کجا بفهمیم بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ برای ما چیست؟

به طور کلی نمی توان در این رابطه ایده و نظر داد. ما برای انتخاب بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز به شناخت دقیق کسب و کار و همچنین جایگاه آن در بازار داخلی و خارجی داریم. باید دید که بسته به نوع تجارت و اسکوپ کاری، چه خدماتی مناسب تر است.

عموما کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​می توانند با کمک استراتژی های سئوی ارگانیک، استراتژی های رسانه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی ایمیلی و تقویم های وبلاگ نویسی، کار را توسعه دهند، زیرا این استراتژی ها تقریباً نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارند. همچنین این روش ها و برنامه ریزی های کاری در دسترس تمامی کسب و کارهای کوچک، بزرگ و همین‌طور پیشرفته و توسعه یافته قرار دارد.

کسب و کارهای بزرگ‌تر معمولاً برای دستیابی به اهداف شرکتی عمده و بزرگ‌تر وارد برنامه های پولی می شوند. این استراتژی ها می تواند شامل توزیع دارایی دیجیتال، تولید وبینار/ پست وب، بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) و سرمایه گذاری در رسانه های پولی یا بازاریابی PPC باشد.

بازاریابی دیجیتال با رسانه دیجیتال کمی متفاوت است. بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ای از فعالیت ها و یا استراتژی های بلند مدت و کوتاه مدت است. در مقابل، رسانه های دیجیتال متشکل از طیف گسترده ای از قالب ها و پلتفرم های مختلف هستند که مشهورترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • پست الکترونیک و یا همان ایمیل
  • SMS و MMS
  • رسانه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر، پینترست و غیره)
  • پلتفرم های صوتی (از جمله Spotify، Apple Music و سایر پلتفرم ها)
  • تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات کلیکی)
  • ساخت و نشر ویدیوهای مختلف در شبکه های اجتماعی و محلی(مثل شبکه های تلویزیونی، یوتیوب، نتفلیکس وغیره)

بازاریابان دیجیتال از رسانه های اینترنتی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. به عبارت دیگر بازاریابی دیجیتال استراتژی و رسانه های دیجیتال ابزار هستند.

پرکاربردترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ

باید توجه داشت که دیجیتال مارکتینگ تنها یک وسیله و یا روش برای کسب و کار نیست؛ بلکه شامل یک مجموعه از ابزارها و روش هاست. در نتیجه تحقق صحیح و کامل آن برای کسب و کار، نیاز به طی یک مسیر و انجام دقیق برخی از امور دارد. مخصوصا برای کسب و کارهای نوپا، نمی توان انتظار داشت که در مدت زمان کمی به نتیجه عالی و درآمد بالا رسید.

همانطور که بالاتر اشاره شد، برای داشتن بازاریابی دیجیتال مطلوب، ابزارهایی در دسترس همه مارکت ها قرار دارد. اگر دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را به شکل یک سفر تشبیه کنیم، این ابزارها به صورت زیر به رشد آن کمک خواهند کرد:

1- استفاده از برنامه های نرم افزاری در دسترس، جهت بررسی و تحلیل داده های موجود در مجموعه و آنالیز رفتار و نیاز مشتریان

2- استفاده از SEO

3- استفاده از سوشال مدیا و مدیریت مداوم آن

4- معرفی مارکت و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی

5- تبلیغات کلیکی یا پاپ آپ

6- ایمیل مارکتینگ

7- سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن یا پنل های پیام کوتاه

8- رپورتاژ آگهی

9- کوتاه کننده لینک و URL

10- پشتیبانی و چت آنلاین

بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ چطور به شما کمک می کند؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فعالیت ها و استراتژی ها با استفاده از انواع کانال های رسانه دیجیتال اشاره دارد. همه شاخه های تبلیغات به روز و نوین، بخشی از بازاریابی دیجیتال هستند. به عنوان مثال، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای محیطی و دیجیتال، تبلیغات رادیویی و پیام های متنی (SMS) همگی تحت پوشش بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند و با توجه به نوع کسب و کار و فعالیتتان، ممکن است یک یا چند رسانه بهترین دیجیتال مارکتینگ را برای شما به همراه داشته باشد.

این نوع بازاریابی، بیشتر یک استراتژی منسجم است که شامل انواع استراتژی های جدید خواهد بود که برای تلاش جهت جلب مشتریان بالقوه و کاملا مرتبط با محتوا یا محصولی که ارائه می کنید، استفاده می شود.

عموما به دلیل کاهش هزینه ها، کسب و کارها جهت دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ، از روش برون‌سپاری استفاده می کند. پیشنهاد ما نیز برای دریافت کامل این خدمات و پشتیبانی آن برای کسب و کار شما، مجموعه سئوکار برتر می باشد. این مجموعه با استفاده از تمامی ابزارهای موجود در حوزه بازاریابی دیجیتال، در کنار شما و کسب و کارتان خواهد بود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های خدمات دیجیتال مارکتینگ امکان ارتباط مستقیم بین شرکت ها و مشتریانشان را فراهم می کند. از لحظه ای که این مشتریان سفر خرید انحصاری خود را آغاز می کنند، می توانند جذب شما شوند. انتخاب بهترین دیجیتال مارکتینگ، به استارتاپ ها و مارکت‌ های کوچک کمک می کند تا محتوا و پیشنهادات خود را در زمان مناسب، و از طریق کانال هایی که مشتریان بیشترین وقت خود را در آن سپری می کنند، ارائه دهند.

به لطف KPIهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان می‌توانند بفهمند کدام استراتژی‌ها برایشان کارآمدتر بوده و چقدر خوب عمل کرده‌اند و همچنین به بهبود مستمر، تشویق مشارکت مشتری و افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی کمک می‌کنند.

زمانی که بازاریابی دیجیتال به درستی انجام شود، هم برای مشتریان و هم برای کسب و کارها سودمند است. با تنظیم محتوا و پیشنهادات برای هر فرد، مشتریان احساس می کنند که برند موردنظر، نیازهای آن ها را به خوبی درک می کند و می تواند خدمات یا محصول ارزشمندتری را به آن ها ارائه دهد. این باعث ایجاد اعتماد مشتریان می شود و آن ها را به حامیان وفادار این برند تبدیل می کند. به طور کلی با بازاریابی دیجیتال، موارد این چنینی زیادی برای کسب و کارها به وجود می‌آید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ

اکثر مردم سفر خرید خود را به صورت آنلاین و از طریق کانال های دیجیتال مختلف آغاز می کنند.

به کمک برچسب گذاری دقیق، بازاریابان می توانند با استفاده از استراتژی های سئو و رسانه های اجتماعی به خریداران واجد شرایط بیشتری دسترسی پیدا کنند. این به نوبه خود باعث ایجاد درآمد، رشد آن و درنهایت ارتقاء برند می شود.

به طور کلی، اگر اهداف شما مشخص باشد، تعیین استراتژی های استفاده شده در خدمات دیجیتال مارکتینگ آسان‌تر خواهد بود. قابلیت اندازه گیری بازاریابی دیجیتال، درجه بیشتری از اسناد را ارائه می دهد تا بازاریابان بدانند کدام استراتژی ها واقعاً باعث رشد کاری آن ها می شود.

همه ما کاملا آگاه هستیم که هدف نهایی دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ، هدایت مشتری یا خریدار به سمت خرید و در نهایت پرداخت پول است. بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از طریق استراتژی‌های بازاریابی مدرن، تا حد امکان با مخاطبان بیشتری رو‌به‌رو شوند. همچنین آن ها می توانند چشم اندازهای ارزشمندتری را هدف قرار دهند و با فعالیت در زمینه های مختلف، روزبه‌روز مشتری های بیشتری داشته باشند.

هدف اصلی داشتن دیجیتال مارکتینگ، ایجاد کانال های بازاریابی با کیفیت بالا برای تیم های فروش است که در نتیجه بازتاب بالاتری نیز دارد. همه این ابزار و راه ها در تلاش هستند تا به صورت کامل، مشتریان بالقوه را به کشف و تعامل با برند شما از طریق افزایش ترافیک وب‌سایت و در نهایت افزایش دیده شدن محتوای شما سوق دهند.

تیم های مورد نظر باید با به کارگیری بهترین دیجیتال مارکتینگ، کانال های اینترنتی خود را انتخاب کنند، در واقع جایی که خریداران بیشتری دارد و برند شما می تواند در آن بدرخشد.

آینده دیجیتال مارکتینگ

همه چیز با دستگاه های تلفن همراه شروع شد. این گجت ها تأثیر زیادی بر بازاریابی دیجیتال گذاشتند. رفتار کاربران نیز در طول زمان تغییر کرده است و امروزه مشتریان از برندهای خود انتظار بیشتری دارند و شما هم باید به عنوان صاحب برند، به این موضوع دقت داشته باشید. شما باید علاوه بر انتخاب بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، زمان درست را هم جهت پیاده‌سازی و اجرای آن ها انتخاب کنید. این بازه همان زمانی است که یک مصرف‌کننده با ضربه زدن روی یک دکمه، با یک نام تجاری تعامل می کند. این کار به عنوان چالشی برای بازاریابان دیجیتال در نظر گرفته می شود.

مشتریان انتظار تجربه ای منحصر به فرد، متصل و بدون ایراد در همه کانال ها را دارند. برای شما به عنوان صاحب کسب و کار، حتی فقط یک لحظه هم می تواند اهمیت داشته باشد. شما زمان کمی دارید تا توجه آن ها را جلب کنید و این توجه را با پیامی قوی و تجربه ای دلپذیر و جذاب نگه دارید. اگر موفق نشوید، آن ها به سراغ پیشنهاد بعدی می روند. همین امر روش های بازاریابی قدیمی را منسوخ کرده است.

بازاریابان مدرن باید رویکردی موبایل محور با مخاطبان جهانی داشته باشند. لازم به ذکر است که مشتریان می خواهند به روشی منحصر به فرد با آن ها رفتار شود. این افراد هدف اصلی هستند و آن ها هستند که تصمیم می گیرند چه زمانی، کجا و چگونه با برند شما تعامل داشته باشند. همچنین این افراد یک تجربه راحت می خواهند و باید بتوانند مکالمات را در هر شبکه ای به راحتی داشته باشند. آن ها می خواهند خدماتی را نه تنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بلکه به راحت‌ترین شکل ممکن دریافت کنند.

آینده دیجیتال مارکتینگ

آینده دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن بهترین دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟

شما باید یک ذهن مرتب و هدفمند داشته باشید. همچنین با کار کردن روی بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ و راه های مختلف آن، می توانید اولا مشتریان خود را بهتر درک کنید، و بعد نیازهای آن ها را شناسایی و پیش‌بینی نموده و حتی یک ثانیه از زمان آن ها را تلف نکنید.

توصیه می کنیم از اتوماسیون و ابزارهای هوشمند نهایت استفاده را ببرید. قطعا برای گرفتن حجم زیادی از داده ها و ارائه خدمات به مشتریان در زمان واقعی، به اتوماسیون بازاریابی نیاز خواهید داشت. لازم است با هر مشتری به شیوه ای منحصر به فرد، متفاوت و مناسب رفتار شود. شما باید از امکاناتی که برای ارائه بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ روی کار می آیند، استفاده نموده و مناسب‌ترین روش را به کار بگیرید، تا دید کامل تری از مشتریان هدف خود داشته باشید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ می تواند فعالیت های شما را سازماندهی کند و بهترین نوع بازاریابی دیجیتالی را در اختیارتان قرار دهد. این خدمات می تواند به راحتی برای شما به کار برده شود و طی مدت زمان مشخصی موفقیت شما را تضمین کند.

برای داشتن بهترین دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟

برای داشتن بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟

جمع بندی

بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ باید همه کانال های ارتباطی را شامل شده و هر یک را به شکل برنامه ریزی شده‌ای پیش ببرد. حتما از امکانات همه کانال ها استقبال کنید. شما باید آماده باشید تا با مشتریان توسط هر کانالی، در زمان واقعی تعامل داشته باشید و در حین جابجایی، تغییر روش و یا ابزار بازاریابی، آن ها را از کانالی به کانال دیگر ببرید.

ما مجددا پیشنهاد می کنیم، اگر زمان و تجربه کافی در خصوص بازاریابی دیجیتال ندارید، این کار را به تیم قدرتمند سئو کار برتر بسپارید.

مطالب مرتبط

2 نظر در “بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  1. مریم عبادی نژاد گفت:

    اگر دیجیتال مارکتینگ خوب باشه چند درصد میتواند روی کسب و کار تاثیر داشته باشد؟

    1. امیرمهدی سوهانی گفت:

      درصد زیادی می تواند تاثیر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *