دیجیتال مارکتینگ

تیزر تبلیغاتی

 

تیزر تبلیغاتی نوعی ویدیو و کلیپ کوتاه است که برای معرفی پروژه های بزرگی همچون رونمایی از یک محصول یا خدمات یا حتی یک فیلم سینمایی و… از آن استفاده می شود. روی هم رفته در ساخت تیزر تبلیغاتی تلاش می شود تا بدون لو رفتن اصل قضیه مخاطب به موضوع اصلی جذب شود.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی در حقیقت یک کلیپ کوتاه تبلیغاتی است که با نمایش ناقص یک موضوع موجب برانگیختن احساس جستجوگری در بیننده می شود. به کمک تیزر تبلیغاتی توجه مردم به کسب و کار شما جلب شده و در نتیجه فروش کالا یا خدماتتان افزایش خواهد یافت.

با ساخت ویدیوی تبلیغاتی مشتری از یک سو اطلاعات کاملی در مورد کسب و کار شما دریافت خواهد کرد؛ از سوی دیگر قانع می شود که خدمات یا محصولات شما به خوبی جوابگوی نیازهای او خواهد بود. با این تفاسیر ساخت تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی را می توان یک روش عالی برای جذب مشتری دانست.

تیزر تبلیغاتی چیست

همانطور که گفته شد تیزر به معنای یک آگهی کوتاه تبلیغاتی است ک در خلال آن ویژگی های برجسته و جذاب یک کالا یا خدمات از طریق یک رسانه به نمایش در می آید. بگذارید این طور بگوییم تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی یک استراتژی رسانه ای بسیار عالی برای جلب توجه مخاطبان است.

در خصوص ویدیوی های تبلیغاتی همچنین می توان گفت این محتوای تبلیغاتی انواع اطلاعات شنوایی، دیداری یا هر دو را در بر دارد. به این ترتیب بیننده به خرید از کالا یا خدمات شما ترغیب و تشویق خواهد شد.

3 نوع کلی تیزر تبلیغاتی

در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با 3 نوع کلی این کلیپ ها سر و کار خواهید داشت. بگذارید این طور بگوییم ساخت ویدیوهای تبلیغاتی در 3 قالب مختلف امکان پذیر می باشد. با این تفاسیر می توان گفت انواع ویدیوهای تبلیغاتی به شرح زیر است:

  • تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (انیمیشنی)
  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی تلفیقی (ترکیبی)

تیزر تبلیغاتی موشن گرافی

همان طور که گفته شد موشن گرافی یا موشن گرافیک در حقیقت نوعی تیزر تبلیغاتی می باشد. به منظور آشنایی بیشتر با موشن گرافیک باید بگوییم ماهیتی شبیه به انیمیشن دارد؛ با این تفاوت که در انیمیشن یک داستان روایت شده و به شخصیت های داستان پرداخته می شود.

در حالی که تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک  بیشتر بر جنبه های سمبولیک متمرکز بوده و کارایی اصلی آن در برندسازی و تبلیغات است؛ اگرچه از موشن گرافی معمولاً در صنعت سینما و سرگرمی استفاده می شود؛ اما به هیچ وجه نمی توان منکر جایگاه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک در حوزه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال شد.

1 سوال پرتکرار: آیا تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک همان تیزر انیمیشنی است؟

در منابع مختلفی تقسیم بندی های متفاوتی از انواع تیزر تبلیغاتی ارائه می شود. همین موضوع نیز مخاطبان را دچار سردرگمی می کند به خصوص که بسیاری از آنها می خواهند بدانند آیا تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک و تیزر انیمیشنی یکی هستند یا خیر؟!

به منظور پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگوییم تیزر تبلیغاتی انیمیشن در استودیو و با استفاده از برنامه های مخصوصی همچون افترافکت، تری دی مکس و… ساخته می شود. این تیزرهای انیمیشنی خود شامل دو نوع دو بعدی و سه بعدی هستند.

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک در واقع همان انیمیشن دو بعدی است که در آن خبری از نرمی و تداوم حرکت نیست؛ منظوذ همان حرکت روانی است که صرفاً در تیزر تبلیغاتی انیمیشن خواهید دید. در ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک معمولاً کاراکترها و بک گراندها از پروژه های آماده گرفته می شوند.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

 

مهم ترین کاربردهای تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک موجب بهره مندی از یک سری مزایای مهم می شود؛ چرا که این نوع تیزر تبلیغاتی کاربرد بسیار گستره ای دارد. مهم ترین کاربردهای ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافی به شرح زیر است:

  • این نوع ویدیوی تبلیغاتی  به واسطه استفاده از عناصر بصری گرافیکی فوراً توجه مخاطب را جلب خواهد کرد.
  • تیزر تبلیغاتی موشن گرافی همچون دیگر انواع آثار گرافیکی سمبولیک و نشانه محور بوده و همچنین مینیمال و مختصر است. همین ویژگی ها به خودی خود تاثیر فراوانی بر جلب توجه مخاطب خواهد داشت.
  • در ساخت تیزر موشن گرافی در حقیقت اقدام به تولید محتوایی به نام ویدیو موشن می شود. این سبک ویدیویی گزینه مناسبی برای انتقال اطلاعات آموزشی و ترکیب شده با گرافیک های رنگارنگ محسوب می شود.
  • با ساخت تیزر  موشن گرافیک یا همان ویدیو موشن از یک سو روشی کاملاً منحصر به فرد برای معرفی برند خود به مردم در اختیار خواهید داشت. از سوی دیگر نیز می توانید کلیه ایده های مرتبط با تجارت اینترنتی خود را به جذاب ترین حالت ممکن برای مخاطب به تصویر بکشید.

نقش موشن گرافیک در ساخت تیزر تبلیغاتی

اکنون که دیگر متوجه شده اید تیزر  چیست و با انواع تیزرها و همچنین نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی نیز تا حدودی آشنایی پیدا کرده اید؛ قصد داریم به بررسی نقش موشن گرافی در ساخت تیزر و ویدیوهای تبلیغاتی بپردازیم.

چرا که این نوع محتوای ویدیویی سهم قابل توجهی از انواع تیزر تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است. چنانچه به تازگی قصد آموزش تیزر  را دارید از همین حالا بد نیست بدانید تیزر وایت بردی، استاپ موشن و موشن گرافیک به عنوان انواع مختلف تیزر  همگی یک منشا مشترک دارند.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

از همین رو در معرفی انواع کلی تیزر تبلیغاتی تنها به آوردن نام موشن گرافیک اکتفا نمودیم. در حالی که تیزر  موشن گرافیک یکی از رایج ترین و پر کاربردترین انواع تیزر تبلیغاتی است. در واقع موشن گرافیک را می توان به عنوان بهترین و موثرترین قالب در ساخت تیزر  برای معرفی محصول یا خدمات در نظر گرفت.

در آموزش ساخت تیزر  موشن گرافیک می آموزید که در وهله اول فیلمنامه و استوری بورد طراحی شده را در اختیار فرد تصویرساز قرار می دهند. سپس این موشن گرافیست وارد عمل شده و با هنر و تخصصش موجب جان بخشی به تصاویر و متحرک سازی آنها می شود. در ادامه از فرآیند ساخت تیزر  موشن گرافیک نوبت به تدوین و صداگذاری روی کار می رسد.

در ساخت تیزر  موشن گرافیک اغلب موشن گرافی ها را به صورت دو بعدی می سازند؛ چرا که روند ساخت این نوع موشن گرافی ها آسان تر بوده و همچنین هزینه کمتری دارد. طبیعتاً تیزر  موشن گرافیک سه بعدی به دلیل وجود مدل های سه بعدی و همچنین رندرینگ بالا گرانقیمت تر بوده و کمتر کارفرمایی مایل به سفارش اینگونه تیزرها است.

8 مرحله ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک در 8 مرحله مهم زیر انجام می گیرد:

  • در وهله اول به ایده یا طرح اولیه تیزر تبلیغاتی احتیاج خواهید داشت. این مرحله بسیار مهم بوده و کلیت آن در ذهن موشن گرافیست شکل می گیرد.
  • سپس نوبت به فیلمنامه نویسی یعنی تبدیل ایده ذهنی به متن نوشتاری می رسد.
  • در گام بعدی باید طراحی اولیه فیلمنامه روی کاغذ انجام شود یعنی همان طراحی استوری بورد.
  • در چهارمین مرحله از ساخت تیزر باید به فکر طراحی کاراکترها باشید. طراحی دیجیتال کاراکترها به طور معمول با برنامه هایی همچون فتوشاپ یا ایلاستریتور انجام می گیرد.
  • طراحی محیط و بک گراند پنجمین مرحله از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک را به خود اختصاص داده است. در طراحی دیجیتال محیط ها و بک گراندهای مورد نیاز نیز معمولاً از ایلاستریتور یا فتوشاپ استفاده می شود.
  • متحرک سازی محیط و کاراکترها به عنوان مرحله ششم از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک محسوب می شود. در اجرای این مرحله از برنامه افترافکت کمک می گیرند و مرحله ای بسیار حساس و مهم است.
  • صداگذاری، افزودن موسیقی، دوبله و افکت های صوتی در هفتمین مرحله از ساخت تیزر  موشن گرافیک انجام می گیرد. با انجام این مرحله رنگ و بویی خاص به پروژه بخشیده می شود.
  • در آخرین مرحله از ساخت تیزر موشن گرافیک باید به جمع بندی نهایی بپردازید؛ یعنی با برنامه هایی همچون مدیا اینکودر یا پریمر از پروژه خود خروجی بگیرید.

تیم سازنده تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک به عنوان یکی از محبوب ترین انواع تیزرهای تبلیغاتی به تیمی متشکل از افراد زیر نیاز خواهید داشت:

  • نویسنده ای برای نوشتن سناریو
  • کارگردانی برای به اجرا درآوردن متن نوشته شده
  • نقاش دیجیتال که وظیفه پیاده سازی و طراحی کاراکتر و فضا را بر اساس نظر نویسنده و کارگردان عهده دار می شود.
  • انیماتور برای متحرک سازی آنچه طراحی شده
  • نریتور یا دوبلور که با صدای گوشنواز و خوشایندش به جای کاراکترها به صحبت می پردازد.

تیزر تبلیغاتی وایت بردی و استاپ موشن

همانطور که گفته شد تیزر  وایت بردی و استاپ موشن از زیرشاخه های موشن گرافیک محسوب می شوند. در ساخت تیزرهای وایت بردی شخص تصویر ساز ابتدا به طراحی پلان ها می پردازد. سپس بخش تولید با طراحی  دستی این پلان ها توسط موشن گرافیست آغاز می شود. در واقع موشن گرافیست بر اساس فیلمنامه به استفاده از عناصر لازم در تصویر می پردازد.

در نهایت پروژه پیش رو برای صداگذاری، نریشن یا افکت صوتی به استودیو فرستاده می شود؛ پس از آن است که تیزر  وایت بردی حاضر و آماده خواهد شد.

آموزش تیزر تبلیغاتی استاپ موشن

از استاپ موشن به عنوانی یک قالب هنری در ساخت ویدیوهای تبلیغاتی نام بردیم. در پیاده سازی این قالب ماکت ها و سایر عناصر فیلمنامه همگی توسط عروسک ساز طراحی می شوند. سپس موشن کار وارد عمل شده و با اجرای یک سری تکنیک های خاص این عناصر را به حرکت در می آورد. استاپ موشن را به جرئت می توان جزو جذاب ترین قالب های ساخت تیزر  به حساب آورد.

 

تیزر تبلیغاتی رئال

در این نوع تیزر تبلیغاتی همه عناصر از لوکیشن گرفته تا بازیگر و دکور و… همگی واقعی هستند. ناگفته نماند در ایران استفاده از قالب رئال برای ساخت تیزر تبلیغاتی رواج فراوانی دارد. به طوری که اغلب تیزرهای تبلیغاتی را در قالب رئال می سازند؛ زیرا این نوع ویدیوی تبلیغاتی در میان مردم، کارفرما و حتی سرمایه گذاران از مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

4 ویژگی مهم تیزرهای تبلیغاتی

یک تیزر  موفق و حرفه ای از 4 ویژگی مهم زیر برخوردار می باشد:

  • ماندگاری در ذهن
  • سرگرم کنندگی و جذاب بودن
  • شناخت صحیح از مخاطب
  • موجز و مختصر بودن

ماندگاری در ذهن

یک ویژگی بسیار مهم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی ماندگاری آن در ذهن مخاطبان است. به این ترتیب مخاطبان هدف برای مدتی طولانی محصول یا خدمات شما را به خاطر خواهند داشت. به طوری که در هنگام نیاز به خرید بلافاصله برند تجاری شما به ذهنشان خواهد رسید.

یک تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی زمانی در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد که خلاقانه و بدیع باشد. به این صورت که مخاطب با یک تبلیغ نوین و جدید روبرو شود و همچنین این تیزر تبلیغاتی حاوی نکته ای جذاب و به یاد ماندنی باشد. چنانچه در به تصویر کشیدن این نکته از زبان طنز و کمدی استفاده شود؛ جذابیت و ماندگاری تیزر تبلیغاتی بسیار بیشتر خواهد شد.

سرگرم کنندگی و جذاب بودن

ویژگی دیگر تیزر  و ویدیوهای تبلیغاتی این است که برای مخاطب سرگرم کننده و جذاب باشد. به طوری که مخاطب پس از مشاهده تبلیغ شما آنچنان به وجد بیاید که آن را برای دیگران نیز تعریف کند. همچنین در ساخت تیزر تبلیغاتی می توانید از قرعه کشی های جایزه دار استفاده کنید. اینگونه جذابیت و گیرایی تیزر  برای مشتری و مخاطب افزایش زیادی خواهد یافت.

استفاده از تصاویر چشم نواز و گیرا تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت ویدیوی تبلیغاتی دارد. هرچه در ساخت تیزر تبلیغاتی از هنرورانی خوش قیافه تر و  لوکیشن هایی شیک تر استفاده شود؛ گیرایی و جذابیت این ویدیوی تبلیغاتی نیز بیشتر خواهد شد.

شناخت صحیح از مخاطب

نکته بسیار مهمی در ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی وجود دارد مبنی بر این که باید آن را با شناخت صحیحی از مخاطبانتان بسازید. از همین رو است که برندهای مشهور زمان و منابع مالی قابل توجهی را صرف شناخت علایق، سلایق و سایر خصوصیات مخاطبان هدف خود می کنند.

با این تفاسیر یک تیزر تبلیغاتی موفق بر اساس سلیقه مخاطب ساخته می شود نه کارفرما! بنابراین اگر قصد سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی در تهران، کرج و… را دارید پس از انتخاب یک شرکت معتبر به تجربه و دانش سازنده تیزر تبلیغاتی اعتماد کنید.

متخصصین ساخت تیزر تبلیغاتی در شرکت دیجیتال مارکتینگ برتر به خوبی می دانند که چه عواملی موجب جذب بیننده شده و چه فاکتورهایی ممکن است در حکم ضد تبلیغ باشند.

اهمیت شناخت مخاطب هدف در ساخت تیزر تبلیغاتی

در ساخت تیزر و ویدیوهای تبلیغاتی و به طور کلی هر اقدام دیگری که به بازاریابی مربوط باشد؛ همواره بر شناخت صحیح از مخاطب هدف و درک نیازهای او تاکید شده است. منظور از مخاطب هدف گروه خاصی از مصرف کنندگان می باشد که به احتمال زیاد کمپین های بازاریابی شما را به خوبی می پذیرند.

هر کسب و کار بر اساس انواع محصولات یا خدماتش می تواند مخاطبین هدف متفاوتی داشته باشد؛ طبیعتاً هر یک از این مخاطبین نیز نیازهای خاص خودش را دارد؛ بنابراین صاحبان مشاغل آنلاین برای جذب هر گروه از مخاطبین هدف باید یک برنامه بازاریابی خاص بچینند و اجرا کنند.

به خصوص که هدف قرار دادن مخاطب مناسب، موجب افزایش بازدهی تلاش های بازاریابی می شود. با این تفاسیر ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر را می توان در گروی شناسایی و درک مخاطبان مورد نظر دانست.

چک لیست موثرترین فاکتورها در پرسونای مشتری

تا به اینجا متوجه شده اید که پیش از اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی و سایر محتواهای تبلیغاتی به اطلاعات به خصوصی از مخاطبین خود نیاز دارید. این اطلاعات بسته به نوع کسب و کار متفاوت خواهد بود. با این حال چک لیست موثرترین فاکتورها در پرسونای مشتری را می توان به شرح زیر دانست:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت تاهل
  • سطح درآمدی
  • تحصیلات آکادمیک
  • موقعیت جغرافیایی
  • فاکتورهای شغلی
  • چالش ها
  • سبک زندگی
  • منابع کسب اطلاعات
  • حضور دیجیتالی

آنچه نامبرده شد در حقیقت فاکتورهای دموگرافیک بوده و یکی از ویژگی های مهم پرسونا محسوب می شود. منظور از پرسونا نیز چهره اجتماعی هر فرد است که در دنیای خارج نشان می دهد.

فاکتورهای شغلی

از فاکتورهای شغلی به عنوان یکی از موارد موثر در طراحی پرسونای مشتری نام بردیم. منظور از این فاکتورها در واقع موارد زیر است:

  • وضعیت شغل
  • محل کار
  • سابقه کاری
  • رده شغلی
  • میزان مهارت ها
  • مهارت های مورد نیاز و…

چالش های پیش روی مخاطب هدف

چالش ها از دیگر مواردی است که به هنگام طراحی پرسونای مشتری باید مورد توجه قرار بگیرد؛ یعنی پیش از ساخت ویدیوی تبلیغاتی یا سفارش ساخت آن باید بدانید که مهم ترین چالش های پیش روی مخاطب هدفتان چیست. در واقع لازم است به شناسایی چالش هایی بپردازید که کسب و کار شما قادر به پاسخگویی آنها می باشد.

سبک زندگی مخاطبین هدف

در شناخت سبک زندگی مشتری باید از مواردی همچون اولویت های اول او در زندگی مطلع شوید. به اضافه این که نحوه گذران روزانه زندگی، سبد هزینه ها، چگونگی سپری کردن اوقات فراغت، فعالیت های اجتماعی اش و… را بدانید.

منابع کسب اطلاعات مخاطب

مادامی که ندانید مخاطب هدف اطلاعات مورد نیازش را از چه رسانه هایی دریافت می کند، حوزه علاقه مندی های او در جستجو چیست، چه نوع کتاب و مجلاتی را مطالعه می نماید و… قادر به ساخت تیزر تبلیغاتی موفق و پر بازده نخواهید شد.

حضور در فضای دیجیتالی

آگاهی کامل از زیر و بم حضور دیجیتالی مخاطبین هدف موضوع مهم دیگری است که به موفقیت یک تیزر تبلیغاتی کمک می کند. به این صورت که باید از محدودیت های دسترسی کاربر به اینترنت مطلع شوید. همچنین بدانید پرسونای شما برای مطالعه محتوایی که تولید کرده اید بیشتر از موبایل استفاده می کند یا دستگاه های دیگری همچون لپ تاپ و تبلت و غیره.

میزان آشنایی مخاطب با تکنولوژی و دنیای دیجیتال، سایت / وبلاگ داشتن یا نداشتن او، پیام رسان ها و پلتفرم های اجتماعی مورد استفاده اش، مدت زمانی را که در روز در فضای مجازی می گذراند، چه ساعاتی را بیشتر به چک کردن شبکه های اجتماعی اختصاص می دهد و… اینها همه در طراحی پرسونای مشتری و به تبع آن ساخت تیزر تبلیغاتی موفق بسیار موثر است.

ناگفته نماند کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برتر با انجام کلیه امور فوق، یک تیزر تبلیغاتی موثر، قوی و موفق را به صورت حاضر و آماده به شما عزیزان تحویل می دهند. به این ترتیب دیگر نیازی ندارد که شخصاً به انجام این بررسی های تخصصی و زمانبر در خصوص مخاطبین هدف خود بپردازید.

 

موجز و مختصر بودن

یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای و جذاب باید بتواند پیام خود را در کمترین زمان ممکن به بیننده القاء نماید. به خصوص که هزینه پخش آگهی در تلویزیون و سایر رسانه ها نسبتاً زیاد می باشد؛ بنابراین لازم است ساخت تیزر تبلیغاتی به صورت کوتاه انجام شود تا امکان پخش مکرر این آگهی در تلویزیون یا شبکه های مجازی به خوبی فراهم گردد.

 

5 اصل طلایی در ساخت تیزر تبلیغاتی

با اجرای 5 اصل طلایی زیر براحتی قادر به ساخت بهترین تیزر تبلیغاتی خواهید شد:

  • ارائه یک طرح مناسب
  • ساخت شعاری مفید و گیرا
  • درج تبلیغ در متن آگهی
  • ترغیب بیننده به خرید
  • ذکر مشخصات برند تجاری

ارائه یک طرح مناسب

اگر خاطرتان باشد در بیان ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی موفق از جذابیت و خلاقانه بودن آن نام بردیم. در واقع اصلی ترین وظیفه ویدیوهای تبلیغاتی جلب توجه بیننده و علاقه مند سازی آنها به خرید از محصول یا خدمات معرفی شده است.

در گام بعدی، تیزر تبلیغاتی باید بتواند مخاطب را به پیگیری موضوع و دریافت اطلاعات بیشتر وادار کند. در انتها به واسطه همین محتوای ویدیویی است که بیننده اقدام به خرید از برند تبلیغ شده می نماید.

چنانچه می خواهید تیزر تبلیغاتی شما مجهز به قابلیت های فوق باشد؛ لازم است یک طرح اولیه مناسب و جذاب برای آن در نظر بگیرید. این طرح باید به داستان سرایی کاملاً ساده و روان بپردازد. کاشتن یک عنصر هنری در دل این داستان و همچنین بکارگیری طرح هایی حاوی طنز کلامی یا کمدی موقعیت موجب افزایش جذابیت این تیزر برای مخاطب خواهد شد.

لازم به تذکر است در فرآیند ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده از شخصیت های لوده و بی ارزش ابداً توصیه نمی شود. اگرچه بکارگیری کاراکترهای لوده در وهله اول جذاب به نظر خواهد آمد؛ اما نتیجه نهایی چنین اقدامی چیزی جز بی ارزش شدن موقعیت کسب و کار شما در نظر بینندگان نخواهد بود!

 

ساخت شعاری مفید و گیرا

انتخاب یک شعار درست و حسابی از مهم ترین اصول ساخت تیزر تبلیغاتی محسوب می شود. بهترین و مناسب ترین شعارهای تبلیغاتی به رغم مختصر بودن، آهنگ و تاثیرگذاری خاصی دارند به طوری که به خودی خود موجب ارتقای برند تجاری شما و ماندگاری آن در ذهن بیننده می شوند.

در انتخاب یک شعار تبلیغاتی عالی به گونه ای عمل کنید که محتوای شعار، اطلاعاتی درباره محصول یا خدمات جدیدتان به مخاطب منتقل نماید. در همین حین شعار بکار رفته در تیزر تبلیغاتی باید بتواند حس کنجکاوی و مهم تر از آن تقاضا را در بیننده افزایش دهد.

در این صورت می توانید در شعار خود با مخاطب شوخی کرده یا حتی از جملاتی هشدار آمیز استفاده کنید. روی هم رفته در ساخت تیزر تبلیغاتی بکارگیری شعارهای تبلیغاتی بیش از حد طولانی چندان توصیه نمی شود. 

درج تبلیغ در متن آگهی

از درج تبلیغ در متن آگهی به عنوان سومین اصل در ساخت تیزر تبلیغاتی در تهران و کرج یاد کردیم. این اصل تاثیر زیادی بر میزان موفقیت و بازدهی یک تیزر تبلیغاتی دارد. از این رو به منظور حصول اطمینان از اجرای آن پیشنهاد می کنیم حتماً به معرفی و حمایت از ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات خود بپردازید.

ساخت تیزر تبلیغاتی را به نحوی انجام دهید که امتیازات خاص و منحصر به فرد کالا یا خدماتتان را به خوبی به نمایش در بیاید. در طول ویدیوی تبلیغاتی دلیل و مدرک کافی برای وجود ویژگی های گفته شده در محصول یا خدمات خود ارائه دهید. این مدارک و مستندات باید بتوانند بیننده را قانع کرده و موجب آسودگی خیال او از بابت کیفیت کسب و کار شما شوند.

در واقع آنچه از یک تیزر تبلیغاتی خوب انتظار می رود این است که به مخاطب بفهماند چرا به محصول یا خدمات تبلیغ شده نیاز دارد!

 ترغیب بیننده به خرید

تیم سازندگان تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی باید نهایت تلاش خود را برای تحریک و ترغیب بیننده به خرید بکار بگیرند. در واقع ساخت تیزر باید به نحوی انجام شود که بیننده پس از مشاهده آن یک رفتار یا واکشن خاص و البته هم سو با اهداف تیزر از خود نشان دهد!

در این شرایط ساده ترین کاری که می توان انجام داد درخواست از شخص مخاطب است. منتها این درخواست نباید کاملاً مستقیم باشد زیرا در این صورت تیزر تبلیغاتی منتشر شده بازدهی چندانی نخواهد داشت.

با این تفاسیر پس از ساخت و انتشار ویدیوی تبلیغاتی ابتدا انجام رفتاری خاص به بیننده القاء یا از او درخواست می شود. در گام بعدی لازم است یک محرک و انگیزه همچون محدودیت زمانی، جایزه، تخفیف و… ارائه شود.  به این ترتیب مشاهده کنندگان تیزر تبلیغاتی به خرید از کسب و کار تبلیغ شده ترغیب و تشویق می شوند.

آنچه در ساخت این تیزر تبلیغاتی روی داده استفاده همزمان از خواسته ها، نیازهای عقلانی و همچنین احتیاجات احساسی مخاطب بوده است. چنانچه تیزر تبلیغاتی ساخته شده را با یک القای ضعیف پایان دهید هرگز به نتیجه دلخواه مثلاً جذب مشتری و افزایش فروش دست نخواهید یافت.

ذکر مشخصات برند تجاری

به عنوان آخرین اصل در ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق به ذکر مشخصات برند تجاری خود نیاز خواهید داشت؛ یعنی لازم است موارد زیر را در تیزر  خود قید نمایید:

  • نام تجاری
  • آدرس
  • شماره تماس
  • نشانی اینترنتی
  • افتخارات کسب شده
  • لوگو کسب و کار و…

ساخت تیزر در 13 گام کلی

پس از آموزش ساخت تیزر متوجه می شوید که این ویدیوهای تبلیغاتی در 13 گام کلی زیر ساخته خواهد شد:

  • جمع بندی اطلاعات کارفرما
  • تشکیل اتاق فکر
  • مطرح کردن ایده های اولیه
  • تبدیل ایده به طرح های اولیه
  • تبدیل طرح به نسخه اولیه فیلمنامه
  • انتخاب کارگردان و تیم تولید
  • برگزاری جلسه ای مشترک میان کارگردان و کارفرما
  • بازنویسی نهایی فیلمنامه
  • پیش تولید
  • فیلمبرداری
  • مراحل فنی یعنی تدوین، صداگذاری، آهنگسازی
  • انجام اصلاحات و نظرات کارفرما
  • تحویل نسخه نهایی به مشتری

بهترین دوربین آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

چنانچه به دنبال آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی هستید بدون شک قصد ورود به این حوزه را دارید. از این رو می خواهیم شما را با ویژگی های بهترین دوربین برای ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا کنیم؛ چرا که دوربین یکی از مهم ترین ارکان در ساخت تیزر تبلیغاتی محسوب می شود.

همانطور که گفته شد تیزر در حقیقت یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه است؛ بنابراین در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی در تهران و کرج لزومی ندارد به سراغ دوربین هایی بسیار بزرگ با توانایی فیلمبرداری چندین ساعته بروید.

به اضافه این که در ساخت تیزر  قرار است ویدیویی را با اهداف تبلیغاتی ضبط نمایید؛ با این حساب در هنگام ضبط تحرک خواهید داشت. در نتیجه به دوربینی نسبتاً کوچک و صد البته قابل حمل نیاز خواهید داشت.

با این تفاسیر در میان انواع مختلف دوربین ها مناسب ترین گزینه برای ساخت تیزر تبلیغاتی دوربین عکاسی 4k می باشد؛ زیرا این دوربین ها از توانایی بالایی در زمینه عکاسی برخوردار هستند. به اضافه این که با استفاده از آنها می توانید به فیلمبرداری در بهترین و خارق العاده ترین رزولوشن بپردازید.

ناگفته نماند در میان عکاسان حرفه ای که با دوربین DSLR به فیلمبرداری می پردازند؛ طرفداران برند کانن بیشتر از نیکون است؛ بنابراین در ساخت تیزر تبلیغاتی باید نوع دوربین را بر اساس نیاز و تجربه خود انتخاب نمایید.

نوع تثبیت کنندگی یعنی همان لرزشگیر دوربین ویژگی دیگری است که بر اساس آن می توانید به انتخاب بهترین دوربین ساخت تیزر  بپردازید. افزون بر اینها توصیه می کنیم در همان ابتدای امر اقدام به خرید دوربینی با لنز بزرگ نمایید؛ البته لنز دوربین جزو مواردی است که به مرور نیز می توانید آن را تغییر دهید.

به ویژه که دوربین های عکاسی DSLR  از توانایی تعویض لنز برخوردار هستند. با این تفاسیر به کمک یک لنز حرفه ای حتی می توانید دوربینی ساده و معمولی را به بهترین دوربین برای ساخت تیزر  تبدیل کنید.

توجه به نورپردازی در ساخت تیزر تبلیغاتی

در ساخت یک تیزر  موفق یا به طور کلی تولید هر نوع محتوای ویدیویی توجه به نورپردازی از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. به خصوص که نورپردازی برای اجسام و اشیاء اصولی متفاوت با نورپردازی پرتره دارد. در واقع هر موقعیت و منظره ای نیازمند نورپردازی خاصی است.

یک سازنده حرفه ای در ساخت تیزر تبلیغاتی باید به خوبی با زاویه نور، انواع رنگ ها و طیف های مختلف نور آشنا باشد. به این ترتیب می تواند هر یک از موارد گفته شده را در جایگاه صحیحشان بکار ببرد. چنانچه ساخت تیزر بدون نورپردازی صحیح انجام بگیرد به هیچ وجه نتیجه خوبی نصیبتان نخواهد شد.

از همین رو در ساخت تیزر تبلیغاتی موفق از عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای و مجرب استفاده می شود؛ یعنی افرادی که در زمینه تقسیم نور، تشخیص جهت آن و همچنین میزان پخش شدگی و کنترلش از مهارت کافی برخوردار هستند.

 

8 هدف اصلی از ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی و به طور کلی انواع مختلف ویدیوهای تبلیغاتی با اهداف متفاوتی انجام می گیرد. 8 هدف اصلی از ساخت تیزر تبلیغاتی را می توان در موارد زیر دانست:

  • برندینگ یا برندسازی
  • معرفی محصول یا خدمات جدید
  • به تصویر کشیدن ویژگی های یک کالا یا خدمات به مدیران ارشد
  • به نمایش درآوردن توانایی ها و نقاط قوت یک برند تجاری در یک رویداد
  • نشان دادن مراحل تولید یک محصول
  • ارائه فرهنگ صحیح استفاده از یک کالا یا خدمات به مصرف کنندگان آن
  • تبلیغات و افزایش فروش
  • افزایش توجه و علاقه مردم نسبت به کسب و کارهای نوپا

 

رازهای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق

در ساخت تیزر تبلیغاتی و به طور کلی هر نوع محتوای تبلیغاتی همواره بر خلاقانه بودن آنها تاکید شده است؛ منتها در عمل هیچ کس فرمول دقیقی برای تضمین خلاقانه بودن یک تبلیغ ارائه نمی دهد. این موضوع بسیاری از سازندگان تیزرهای تبلیغاتی و تولید کنندگان محتواهای تبلیغاتی را به چالش می کشاند.

به خصوص که غالب اوقات یک برند معروف هزینه های چندین میلیونی را برای ساخت تیزر تبلیغاتی خرج می کند؛ اما مخاطبان واکنش بسیار ناچیزی نسبت به این تبلیغ نشان می دهند. در حالی که گاهی یک تیزر تبلیغاتی سطح پایین و بسیار کم هزینه موجب برانگیختن واکنش های مثبت فراوانی می شود.

چرا که مردم دیگر تمایلی به زیبایی ها و جذابیت های ساختگی ندارند. ذهن مخاطب خسته از تبلیغات جذابی است که با هدف فروش کالا یا خدمات ساخته شده اند. در چنین شرایطی باید به دنبال نوآوری و جلب توجه مردم از راه های جدید باشید.

از همین رو قصد داریم از رازهای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق پرده برداری کنیم. در وهله اول لازم است با مخاطب هدف خود صادق باشید.  سپس به صاحبان کسب و کارهای تولیدی (کالا/خدمات) اکیداً توصیه می شود از هرگونه کپی برداری و تقلید از دیگران خودداری کنند.

هرچه در ساخت تیزر تبلیغاتی موفق عمل کنید مادامی که محصول یا خدمات شما از دیگر کسب و کارها کپی شده باشد؛ شانس چندانی در جذب مردم نخواهید داشت؛ چرا که مخاطبان امروزی بسیار هوشیار بوده و سریعاً به کپی بودن کسب و کار شما پی خواهند برد.

با تولید یک محتوای تبلیغاتی قوی و خلاقانه فرصتی عالی اما کوتاه برای معرفی برند تجاری خود در اختیار خواهید داشت. از این رو لازم است پیش از اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی یا هر تبلیغی دیگری به فکر راهی جذاب برای معرفی کسب و کار خود باشید.

یک تیزر تبلیغاتی جذاب نیز بدست متخصصین حوزه تبلیغات و مارکتینگ ساخته می شود. به اضافه این که در ساخت محتوای تبلیغاتی باید شناخت دقیق و به روزی از جامعه هدف خود داشته باشید؛ چرا که تکنیک های قدیمی و یکنواخت بازاریابی قابلیت نفوذ به قلب و ذهن مخاطب را از دست داده اند.

آیا تبلیغات ویدیویی همان ویدیو مارکتینگ است؟

بنابر آنچه گفته شد منظور از تیزر تبلیغاتی نوعی ویدیوی تبلیغاتی می باشد. ویدیو مارکتینگ نیز به معنای بازاریابی ویدیویی است. این دو فرآیند در اصل تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و از بسیاری جهات به هم شبیه هستند؛ منتها آنچه باعث تمایز ویدیوی تبلیغاتی از ویدیو مارکتینگ شده استراتژی، هدف گذاری و هزینه ساخت و انتشار هر یک از آنها است.

تبلیغات ویدیویی یا همان تیزر تبلیغاتی به عنوان تبلیغات آنلاین علاوه بر هزینه ساخت، نیازمند پرداخت هزینه ای برای توزیع و انتشار در شبکه های تبلیغاتی هستند. در حالی که ویدیو مارکتینگ را براحتی می توان در رسانه های همان کسب و کار منتشر نمود.

از طرفی در هدف گذاری و تدوین استراتژی برای تبلیغات ویدیویی همچون تیزر تبلیغاتی حساسیت بیشتری به خرج داده می شود. با همه اینها در نهایت تبلیغات ویدیویی را می توان به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی ویدیویی محسوب نمود.

تاثیر تیزر تبلیغاتی بر سئو سایت

ویدیو مارکتینگ یکی از کاربردی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که خود زیرشاخه های متنوعی دارد. یکی از انواع بازاریابی ویدیویی به تیزر تبلیغاتی خلاصه می شود. این ویدیوها آنچنان موثر و مهم هستند که به جرئت می توان آنها را ارزشمندتر از محتواهای متنی، پست های شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و… دانست.

با این تفاسیر ویدیوهای تبلیغاتی و مهم تر از همه تیزر تبلیغاتی را می توان نوعی بازاریابی مستقل دانست. به خصوص که ساخت و انتشار ویدیوهای تبلیغاتی جزو مهم ترین ابزارهای برگزاری کمپین های تبلیغاتی و همچنین پیاده سازی استراتژی سوشال مارکتینگ به حساب می آید.

با همه اینها تیزر تبلیغاتی و دیگر انواع ویدیو مارکتینگ زمانی می تواند برای یک وب سایت اینترنتی مفید باشد که تهیه و انتشار آن بر اساس اصول سئو انجام بگیرد. با بهینه سازی ویدیوهای بارگذاری شده در سایتتان شاهد افزایش بازدهی آنها در موتورهای جستجو خواهید بود.

به این ترتیب انتشار ویدیو و تیزر تبلیغاتی بهینه شده مزایای زیر را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • افزایش رنکینگ سایت
  • بیشتر شدن میزان اعتماد مشتری به سایت شما
  • دسترسی به مخاطبان فراوان

اگرچه انتشار تیزر تبلیغاتی بر اساس اصول و قوانین سئو، مزایای فوق العاده ای را به همراه دارد؛ منتها سئو کردن ویدیوهای یک سایت همچون فرآیند بهینه سازی خودِ سایت موضوعی تخصصی است.

از این رو پیشنهاد می کنیم ساخت تیزر تبلیغاتی و همچنین بهینه سازی آن را به کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برتر بسپارید. اینگونه یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای و کاملاً سئو شده دریافت خواهید کرد.

ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج تهران

شرکت دیجیتال مارکتینگ برتر اقدام به ساخت انواع تیزر تبلیغاتی در تهران، کرج و… می نماید. از جمله خدمات قابل سفارش در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی در این شرکت به شرح زیر است:

  • معرفی خط تولید کارخانه ها، صنایع و مراکز فروش به صورت تصویری
  • ایده پردازی، طراحی و در نهایت ساخت انیمیشن های دو و سه بعدی
  • ساخت انواع فیلم های مستند، داستانی و آموزشی از کارخانه ها، شرکت های صنعتی و تولیدی و همچنین مدیران و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی.
  • ساخت فیلم کوتاه تبلیغاتی به همراه ارائه فیلمنامه و مشاوره
  • طراحی سریال های تبلیغاتی
  • ساخت مستندهای بیوگرافی از مدیران موفق در حوزه صنعت
  • تصویربرداری، میکس و مونتاژ فیلم های آرشیوی
  • ارائه خدمات گویندگی، ترجمه و نریشن به زبان های مختلف انگلیسی، روسی، ترکی و…

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج تهران

شرکت دیجتال مارکتینگ برتر ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای و خلاقانه را با مناسب ترین قیمت در تهران، کرج و… انجام می دهد. با این حال قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود.

بگذارید این طور بگوییم یک  کلیپ یا تیزر تبلیغاتی و به طور کلی هر رسانه تصویری دیگری از ساخت تا پخش در تلویزیون یا فضای مجازی به یک سری عوامل و تجهیزات متعدد و متنوع نیاز دارد.

مهم ترین عواملی که برای ساخت تیزر  باید دست به دست هم بدهند به شرح زیر است:

  • کارگردان
  • نویسنده
  • بازیگران (در برخی از قالب های تیزر تبلیغاتی)
  • دوربین و نوع آن
  • وسایل حرکتی همچون تراولینگ، کوادکوپتر، رونین و…
  • تجهیزات نورپردازی
  • لوکیشن
  • گوینده متن
  • تدوین گر و باکس تدوین
  • موشن گرافیست
  • متخصص انیمیت
  • متخصص افترافکت
  • عکاس
  • متخصص فتوشاپ و…

موارد نامبرده شده تنها گوشه ای کوچک از عوامل و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت تیزر تبلیغاتی هستند. طبیعتاً بکارگیری هر یک از این موارد هزینه بر بوده و هرچه از تجهیزات با کیفیت تر و عوامل متخصص تری استفاده شود؛ قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی نیز بیشتر خواهد شد. به تبع آن هم شاهد ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای تری خواهید بود. با این تفاسیر یک تیزر تبلیغاتی موفق و پربازده به عوامل و نیروی انسانی قدرتمند و متخصص نیاز خواهد داشت.

به منظور کسب اطلاع دقیق از قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج، تهران و… می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برتر تماس بگیرید. تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی در این مجموعه بسیار منعطف بوده و کارفرما می تواند بر اساس بودجه و نیاز خود به سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی بپردازد.

5 سایت عالی ساخت تیزر تبلیغاتی

اگرچه شرکت های معتبری همچون دیجیتال مارکتینگ برتر ساخت تیزر و ویدیوهای تبلیغاتی را در انواع مختلف با قیمت هایی مقرون به صرفه انجام می دهند؛ با این حال بسیاری از افراد شخصاً مایل به ساخت تیزر  هستند.

در این صورت لازم است به سراغ منابع آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی بروند. پس از آن می توانند از 5 سایت عالی ساخت تیزر  استفاده کنند:

  • Canva
  • Invideo
  • Flexclip
  • Animoto
  • Wevideo

با استفاده از منابع نامبرده شده  از یک سو آپشن های مختلفی برای ساخت تیزر تبلیغاتی در اختیارتان قرار می گیرد؛ از سوی دیگر براحتی می توانید به طراحی لوگو بپردازید. روی هم رفته ایده هایی بسیار عالی برای ساخت تیزر تبلیغاتی بیزینس های مختلف دریافت خواهید کرد.

ساخت تیزر تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی

همانطور که گفته شد تیزر یا ویدیوی تبلیغاتی یک محتوای ویدیویی کوتاه است که موجب جلب توجه بینندگان می شود. به منظور افزایش میزان بازدید از این محتوا پیشنهاد می کنیم آن را در شبکه های اجتماعی به انتشار در بیاورید؛ چرا که رسانه هایی همچون اینستاگرام بستری عالی برای جلب نظر مخاطب هدف و علاقه مندسازی آنها به کسب و کار تبلیغ شده محسوب می شوند. مهم تر از همه این که الگوریتم های اینستاگرام علاقه خاصی به نشان دادن محتواهای ویدیویی به کاربران دارند.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام را به جرئت می توان یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی روز دنیا دانست. مدت زمان ویدیوهای تبلیغاتی اینستاگرام معمولاً بین 3 الی 60 ثانیه است.

همچنین پس از ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام دستتان باز است که مستقیماً از طریق تلفن همراه به انتشار آنها بپردازید؛ یا این که این ویدیوها را از منبع دیگری آپلود کرده و سپس به گوشی خود انتقال دهید.  به این ترتیب فرصت خوبی برای ارتقای سطح کیفی تیزر تبلیغاتی در اختیار خواهید داشت.

با توجه به رقابت موجود میان ویدیوهای تبلیغاتی در اینستاگرام توصیه می کنیم ساخت تیزر برای این شبکه اجتماعی محبوب را طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • تعیین هدف
  • داستان سرایی
  • نورپردازی قوی و مناسب
  • انتخاب محتوای اثرگذار
  • بیان ویژگی های منحصر به فرد یک محصول یا خدمات
  • نمایش مستقیم محصولات
  • استفاده از پیش نمایشی هوشمندانه

همچنین همواره می توانید ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام با کیفیتی عالی و قیمتی ارزان را از تیم دیجیتال مارکتینگ برتر بخواهید. به این ترتیب براحتی قادر به استفاده از مزایای بازاریابی ویدیویی و همچنین بازاریابی دیجیتال خواهید شد.

بهترین برنامه های ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

بهترین اپلیکیشن های ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام در انواع سیستم عامل های اندروید و آی او اس به شرح زیر می باشد:

  • Animo intro maker
  • Intro maker outro
  • Intro maker promo
  • Legend intro maker
  • Intro bit
  • Mo show
  • Flayer maker
  • Video ad king
  • Quik
  • Boosted

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام در کرج تهران

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام در کرج، تهران و… به موارد مختلفی بستگی دارد. تعرفه ساخت تیزر و ویدیوهای تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ برتر و سایر شرکت های معتبر بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می شود:

  • مدت تیزر
  • مدت زمان فیلمبرداری
  • تعداد لوکیشن ها به انتخاب مشتری
  • تعداد طرح و سناریو
  • موسیقی (ساخت موسیقی حرفه ای / موسقی آماده)
  • نریتور (حرفه ای / معمولی)
  • تدوین و گرافیک (خوب / عالی/ ویژه)
  • قابلیت انتشار تیزر در سایر شبکه های اجتماعی و…
سخن آخر

تیزر تبلیغاتی راهکاری بسیار کاربردی و هوشمندانه برای به تصویر کشیدن وجوه تمایز یک کسب و کار است. چنانچه محصول یا خدمات خاصی را ارائه می دهید، چنانچه می خواهید در کار خود از رقبایتان جلو بزنید؛ کافی است ساخت تیزر خود را به شرکت های معتبری همچون دیجیتال مارکتینگ برتر واگذار نمایید. به این ترتیب شانس دیده شدن کسب و کار اینترنتی  شما در بازار، اینستاگرام و حتی نمایشگاه افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ساخت تیزر تبلیغاتی در کرج، آموزش تیزر تبلیغاتی در تهران و… را می توان جزو مهم ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ برتر به حساب آورد. به اضافه این که قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در این مجموعه بسیار منصفانه و مقرون به صرفه می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *